Näytä suppeat kuvailutiedot

BRANDING OF A SOLE JEWELLERY PROPRIETORSHIP

Jaska, Heini (2014)

dc.contributor.authorJaska, Heini
dc.date.accessioned2014-03-19T08:16:53Z
dc.date.available2014-03-19T08:16:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201403193291
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/71478
dc.description.abstractThis thesis addresses the issue of developing an image for a new company in the design field. The focus is on building an image for a small company, and developing aspects affecting its image. The goal was to build an image and design manual for a small company in the jewelry design- and manufacturing field. The design manual was made in co-operation with a graphic designer. Design management and brand management theories were used during the process. Different aspects were considered separately, and the outcomes were then gathered and fit into the graphical image build. Small companies in the field of design are very similar, and standing out is not as straightforward as one might think. In handmade products the similarity is even more consistent. A unique company image is an advantage that new, unknown companies need to survive. The steps leading to the image give the company a deeper understanding of itself and help in driving itself towards the wanted outcome.en
dc.description.abstractTässä opinnäytetyössä kehitettiin yhtenäinen ilme pienelle perustettavalle yritykselle muotoilun alalla. Työssä keskityttiin pienen yrityksen ilmeen rakentamiseen ja siihen vaikuttaviin seikkoihin. Työn tavoitteena oli rakentaa yhden hengen korujen valmistukseen ja suunnitteluun keskittyneelle yritykselle ilme ja graaffinen ohjeisto, yhteistyössä graaffisen suunnittelijan kanssa. Työssä peredyttiin muotoilu johtamisen ja brändin kehittämisen teoriohin. Eri osa-alueet jotka nousivat teorioissa esiin käsiteltiin ja tulokset kerättiin ja heijastettin näkymään graafisessa ohjeitossa. Yleisesti kävi ilmi että muotoilun alalla yritykset ovat samankaltaisia. Käsityöläisten keskuudessa samanlaisuus on vielä yleisempää. Yhtenäisen yritys ilmeen rakentaminen jo perustamisvaiheessa on kannattavaa paremman näkyvyyden ja tunnistettavuuden kannalta. Prosessi joka käytiin läpi työ aikana antoi myös vahvemman pohjan yritykselle. Yrityksellä on parempi ymärrys omasta tasutasta ja tavoitteista jotka ohjaavat yritys toimintaa eteen päin.fi
dc.language.isoeng
dc.publisherKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleBRANDING OF A SOLE JEWELLERY PROPRIETORSHIPen
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1990
dc.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
dc.contributor.organizationKarelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
dc.subject.keywordDesign management
dc.subject.keywordbranding
dc.subject.keywordimage
dc.subject.keywordsmall company
dc.subject.keywordnew company
dc.subject.degreeprogramfi=Muotoilu|sv=Formgivning|en=Design|
dc.subject.disciplineDegree programme in Design


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot