Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen, Case: KuntoForssa Ky

Nummela, Sami (2014)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Asiakaslahtoinen toiminnan kehittaminen_SN.pdf (1.272Mt)
Lataukset: 


Nummela, Sami
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401151401
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli Asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen, Case: KuntoForssa Ky. KuntoForssa Ky on Forssassa toimiva kuntosali, joka on toiminut vuodesta 1988 lähtien alkuperäiskunnossa olevissa toimitiloissaan, jotka on rakennettu alkujaan kuntosalitoimintaa varten. Opinnäytetyön tavoitteena oli asiakkaiden ja toimeksiantajan nä-kemyksiä yhdistäen selvittää mahdollisuuksia ja ideoita kuntosalin toiminnan kehittämiseksi. Tarkoituksena oli parantaa 25-vuotiaan kuntosalin toimintaa ja asiakastyytyväisyyttä.

Opinnäytetyössä käytettiin Stefan Moritzin palvelumuotoilun suunnittelumallia. Suunnittelu-prosessissa edettiin ymmärrä-, pohdi- ja kehitä-, seulo- sekä selitä-vaiheiden mukaisesti. Toteuta-vaihe jäi toimeksiantajan toteutettavaksi.

Ymmärrä-vaiheessa selvitettiin asiakkaiden mielipiteitä kuntosalista ja sen kehitysmahdollisuuksia. Yhdistetyssä pohdi- ja kehitä-vaiheessa analysoitiin ymmärrä-vaiheessa saadut tiedot ja tehtiin niiden pohjalta kehitysideoita. Seulo-vaiheessa arvioitiin aiemmin tuotettuja kehitysideoita ja seulottiin niistä yksi, josta kirjoitettiin asiakkaan silmin tarina, jonka pohjalta toimeksiantaja ja salin asiakkaat voivat saada kuvan siitä, miltä salilla näyttäisi mahdollisesti toteutettavien muutosten jälkeen. Suunnitteluprosessissa menetelminä käytettiin ymmärrä-vaiheessa asiakastyytyväisyyskyselyä ja palvelukokemuskarttaa, pohdi- ja kehitä-vaiheessa miellekarttoja sekä teemahaastattelua. Seulo-vaiheessa tehtiin swot-analyysejä aiemmin tuotetuista kehitysideoista. Selitä-vaiheen menetelmänä käytettiin tarinankerrontaa.

Keskeisiä työstä esille nousseita kehityskohteita kuntosalilla olivat tilojen siisteys ja tilojen korkea lämpötila kesäisin. Tilojen siisteyteen voidaan vaikuttaa säännöllisellä siivouksella, mutta myös tiloissa käytettävillä rakennus- ja sisustusmateriaaleilla. Tässä työssä selitä-vaiheessa kootuissa kehitysideoissa tuotiin esille tilojen käytännöllisyys, helppohoitoisuus ja selkeä sekä raikas ilme. Kehittämisprosessin aikana kuntosalin asiakkaat arvostivat sen ilmapiiriä ja sijaintia sekä edullisuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste