Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

CRM-järjestelmän hyödyt ja haitat: Case ICT-alan yritys

Äikäs, Kasperi (2014)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo Aikas.K.pdf (544.3Kt)
Lataukset: 


Äikäs, Kasperi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201401151395
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön aiheena on tutkia CRM-järjestelmän hyötyjä ja haittoja ICT- alan pienyrityksessä. Työn tarkoituksena on perehtyä suomalaisen ICT-alan yrityksen käyttämään CRM- eli asiakkuudenhallintajärjestelmään, ja erityisesti tutkia CRM-järjestelmän hyötyjä ja haittoja yrityksen liiketoiminnan toteuttamisen työkaluna. Lisäksi opinnäytetyössä tehdään katselmus kohdeyrityksen CRM-järjestelmään. CRM on liiketoiminnan asiakkuudenhal-linnan tietojärjestelmä. CRM nimitys tulee englanninkielisestä kirjainyhdistelmästä ”Customer Relationship Management”. CRM-järjestelmän avulla suunnitellaan, aikataulutetaan ja johdetaan markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelutoimintaa.

Opinnäytetyön kohdeyritys on suomalainen, pääkaupunkialueella toimiva ICT-alan yritys. Koh-deyritys koki tutkimuksen yrityksen käyttöönottamasta Microsoft Dynamics CRM 2011-järjestelmästä hyödylliseksi, sillä yrityksen omistajat halusivat saada konkreettista tietoa siitä, mitä hyviä ja huonoja puolia CRM-järjestelmän käyttöönotolla on parin vuoden käytön aikana ilmennyt.

Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus on toteutettu kvalitatiivisella eli laadullisella tutki-musmenetelmällä. Tutkimusstrategiaksi on valittu tapaustutkimus. Tapaustutkimuksen aineisto on kerätty haastattelemalla kasvotusten yrityksen työntekijöitä. Haastattelutuloksien ana-lysointimenetelmänä on käytetty SWOT-analyysia.

Yrityksen haastattelujen tuloksista sovelletun SWOT-analyysin avulla on tehty johtopäätös, jonka mukaan CRM-järjestelmä on otettu onnistuneesti käyttöön yrityksessä. CRM-järjestelmästä on yritykselle paljon hyötyä, ja järjestelmän haitat ovat minimaalisia. Tulevaisuudessa yrityksen henkilöstö aikoo panostaa CRM-järjestelmän hyödyllisten ominaisuuksien parantamiseen ja heikkouksien korjaamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste