MARKKINOINTIMASKOTTI POHJOIS-KARJALAN YRITYKSILLE – IDEAKILPAILUN JÄRJESTÄMINEN
Kurtti, Janne; Reijonen, Outi (2014)
Kurtti, Janne
Reijonen, Outi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404033846
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404033846
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli ideakilpailun järjestäminen. Kilpailun tavoitteena oli saada ideoiden joukosta maskotti, joka saataisiin pohjoiskarjalaisten yritysten käyttöön parantamaan niiden markkinanäkyvyyttä. Tavoitteena oli myös saada kokonaisvaltainen käsitys kilpailun järjestämisestä ja siihen liittyvistä käytännön toimenpiteistä.
Tiedonhankinnassa käytettiin markkinointiviestinnän ja myynninedistämisen kirjallisuutta sekä Internet-lähteitä. Pohjustuksena kilpailun järjestämiselle tehtiin asiantuntijahaastatteluja ja suoritettiin kyselytutkimus Google Drive- sovellusta käyttäen. Kilpailusta tiedotettiin sosiaalisessa mediassa, paikallislehdessä sekä oppilaitoksissa julistein ja sähköpostilla.
Kilpailun tuotoksena saatiin 13 ideaa. Opinnäytetyön tekemisen myötä saatiin käsitys kilpailun järjestämisen eri vaiheista ja niiden merkityksellisyydestä.
Tiedonhankinnassa käytettiin markkinointiviestinnän ja myynninedistämisen kirjallisuutta sekä Internet-lähteitä. Pohjustuksena kilpailun järjestämiselle tehtiin asiantuntijahaastatteluja ja suoritettiin kyselytutkimus Google Drive- sovellusta käyttäen. Kilpailusta tiedotettiin sosiaalisessa mediassa, paikallislehdessä sekä oppilaitoksissa julistein ja sähköpostilla.
Kilpailun tuotoksena saatiin 13 ideaa. Opinnäytetyön tekemisen myötä saatiin käsitys kilpailun järjestämisen eri vaiheista ja niiden merkityksellisyydestä.