Asiakastyytyväisyystutkimus: Case: Lappeenrannan Kuntosali (Amino Oy)
Mononen, Kim (2010)
Mononen, Kim
Saimaan ammattikorkeakoulu
2010

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002021833
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe on kuntosaliyrityksen asiakaskunnan tutkiminen sekä sen tyytyväisyys kuntosalin tarjoamiin palveluihin. Työn keskeinen tarkoitus on tuoda konkreettisesti esille kuntosalin asiakaskunnan muoto sekä sen tarpeet ja mieltymykset. Työn tavoitteena on antaa yrittäjille tietoa heidän oman toimintansa edistämiseksi, kehittämiseksi sekä parantamiseksi.
Työn tutkimusmenetelminä on käytetty avoimia kysymyslomakkeita sekä vastausten käsittelyyn ja analyyttiseen tutkimiseen SPSS for Windows -ohjelmaa. Kysymyslomakkeet ja vastaukset on kerätty yhdeksi kokonaisuudeksi. Tutkimuksessa vertaillaan eri ikäryhmien sekä miesten ja naisten eroja kuntosaliasiakkaina. Kysymyslomakkeen avointen kysymysten vastaukset on kerätty
yhteen ja sitten poimittu oleellisimmat vastaukset analysoitavaksi esimerkiksi annetusta palautteesta.
Opinnäytetyön sisältö koostuu teoriaosuudesta, jossa on käsitelty palvelua ja sen vaikutuksia, markkinointia ja mainontaa sekä asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuudessa
on esitelty myös case-yritys Amino Oy, jolle kyseinen työ tehtiin. Empiriaosassa käsitellään ja analysoidaan saatuja tuloksia erilaisina päätelminä ja pohdintoina. Opinnäytetyön loppupuolella on tehty päätelmiä saaduista tuloksista ja omista mietteistä sekä pohdittu kuntosalien nykyistä asemaa ja tulevaisuutta.
Työn tutkimusmenetelminä on käytetty avoimia kysymyslomakkeita sekä vastausten käsittelyyn ja analyyttiseen tutkimiseen SPSS for Windows -ohjelmaa. Kysymyslomakkeet ja vastaukset on kerätty yhdeksi kokonaisuudeksi. Tutkimuksessa vertaillaan eri ikäryhmien sekä miesten ja naisten eroja kuntosaliasiakkaina. Kysymyslomakkeen avointen kysymysten vastaukset on kerätty
yhteen ja sitten poimittu oleellisimmat vastaukset analysoitavaksi esimerkiksi annetusta palautteesta.
Opinnäytetyön sisältö koostuu teoriaosuudesta, jossa on käsitelty palvelua ja sen vaikutuksia, markkinointia ja mainontaa sekä asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuudessa
on esitelty myös case-yritys Amino Oy, jolle kyseinen työ tehtiin. Empiriaosassa käsitellään ja analysoidaan saatuja tuloksia erilaisina päätelminä ja pohdintoina. Opinnäytetyön loppupuolella on tehty päätelmiä saaduista tuloksista ja omista mietteistä sekä pohdittu kuntosalien nykyistä asemaa ja tulevaisuutta.