Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mielikuvamarkkinointitapahtuma kabinettitilojen palvelutarjonnasta,

Veijalainen, Sirpa; Metsäniemi, Katri (2014)

 
Avaa tiedosto
Metsaniemi_Katri_Veijalainen_Sirpa.pdf.pdf (1.015Mt)
Lataukset: 


Veijalainen, Sirpa
Metsäniemi, Katri
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404094093
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli mielikuvamarkkinointitapahtuman järjestäminen Happy Bowling -keilahallin kabinettitiloissa. Työ toteutettiin Kouvolan Happy Bowling -keilahallille yritystilauksena.

Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa ihmisten mielikuvia Happy Bowling -keilahallin kabinettitiloista ja niiden tarjoamista palveluista. Tapahtumalla oli tarkoitus lisätä kabinettitilojen tunnettuutta sekä rakentaa uusia mielikuvia tilojen käyttökapasiteetin kasvattamiseksi ympärivuotiseen käyttöön sesonkien sijaan. Samalla kartoitettiin, mille kohderyhmälle yrityksen kannattaa tulevaisuudessa markkinointia kohdentaa.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään mainetta, imagoa, brändiä, positi-ointia sekä tapahtumamarkkinointia. Aiheita käsitellään määritelminä, niiden syntyyn vaikuttavia tekijöitä sekä niiden vaikutusta yrityksen toimintaan.
Opinnäytetyön empiirinen osio muodostuu 3.12.2013 järjestetystä markkinointi-tapahtumasta sekä tapahtuman yhteydessä vieraille tehdystä palvelutarjonnan kehityskartoituskyselystä. Työssä kuvataan tapahtuman järjestämisen vaiheet suunnittelusta toteutukseen ja saatujen tulosten analysointiin.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselynä tapahtumassa. Asiakkaat vasta-sivat kyselyyn tutustuttuaan ensin kabinettitiloihin. Tuloksista kävi ilmi, että asiakkailla on positiivinen kuva tiloista ja ne soveltuvat hyvin työyhteisön eri tilaisuuksiin. Opinnäytetyön tutkimuksen tavoite kabinettitilojen mielikuvien lisäämiseksi täyttyi. Käyttöasteen nostaminen edellyttää lisää markkinointiresursseja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste