Näytä suppeat kuvailutiedot

Pelimediayrityksen visuaalinen ilme

Määttänen, Suvi (2014)

dc.contributor.authorMäättänen, Suvi
dc.date.accessioned2014-04-25T10:19:10Z
dc.date.available2014-04-25T10:19:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201404254903
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/72766
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoite on nostaa pelimediayritys Nelinpeli vakavasti otettavaksi viihde- ja uutispalveluksi visuaalisen ilmeen kokonaisvaltaisella uusimisella. Produktiivisena osiona yritykselle on suunniteltu uusi tunnus, toteutettu graafinen ohjeisto, verkkosivuston ulkoasu ja malleja videografiikoista. Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa taustatutkimuksena on perehdytty suomalaiseen pelialaan ja –mediaan ja kartoitettu palvelun käyttäjäkuntaa kyselyn avulla. Suunnittelutyön lähtökohdiksi on määritelty internetsivujen käytettävyys, sosiaalisen median huomiointi, yrityksen vanha ilme ja asiakkaan toiveet. Opinnäytetyössä käsitellään suunnitteluprosessin eteneminen, esitellään työvaiheet toteutustapoineen ja perustellaan tavoitellun lopputuloksen saavuttamiseksi tehdyt ratkaisut. Lopuksi pohditaan työtä kokonaisuutena, suunnittelussa kohdattuja haasteita ja saavutettua lopputulosta. Päätelmissä käsitellään myös sen aikana opittujen taitojen hyödyntämistä tulevaisuudessa ja projektin jatkumista opinnäytetyön jälkeen.fi
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to raise the Nelinpeli game media to a more serious and professional level. As the productive part of this thesis a new logo, graphic manual, website layout and models of video graphics were designed for the client. In addition, the Finnish game industry along with the media has been explored in this thesis. To chart the users of the service, a survey has been made. Website usability, awareness of the social media, the client’s previous visual identity and wishes have been defined as the starting points for the design. The thesis covers the progress of the design process, different phases of working methods and theirs execution. The solutions for the target result have been validated. Lastly, the written part reflects the work as a whole, the challenges of the design process and the end result. The conclusive analysis deals with the future use of the learned skills and an eventual future of the project.en
dc.language.isofin
dc.publisherKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titlePelimediayrityksen visuaalinen ilmefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1530
dc.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordgraafinen suunnittelu
dc.subject.keywordvisuaalinen ilme
dc.subject.keywordtunnus
dc.subject.keywordWWW-sivustot
dc.subject.specializationGraafinen suunnittelu
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot