Verkkosivujen uudistaminen: Tapion Huvilat
Koponen, Olli (2014)
Koponen, Olli
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086503
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086503
Tiivistelmä
Internetin käyttö on lisääntynyt viime vuosikymmenen aikana huomattavasti ja tämän ovat huomanneet myös yritykset. Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on uudistaa Tapion Huviloiden verkkosivut sekä perehtyä digitaaliseen markkinointiviestintään ja verkkosivujen julkaisuun liittyvään prosessiin.
Teoriaosuudessa selvitetään mitä käsite digitaalinen markkinointiviestintä pi-tää sisällään ja kuinka yritykset pystyvät hyödyntämään sitä osana markki-nointiaan. Lisäksi tutustutaan verkkosivujen julkaisuprosessin vaiheisiin aina suunnittelusta lopulliseen julkaisuun ja jälkitoimenpiteisiin asti.
Työn toiminnallisessa osuudessa uudistetaan ja julkaistaan toimeksiantajayrityksen verkkosivut. Tavoitteena on saada toimeksiantajayrityksen sivusto vastaamaan nykypäivän vaatimuksia visuaalisuuden, käytettävyyden sekä löydettävyyden osalta. Pääpaino uudistuksessa on sivuston ulkoasun päivittämisessä.
Johtopäätöksenä voidaan todeta verkkosivujen olevan erittäin merkittävä ka-nava yrityksen markkinointiviestinnälle. Verkkosivujen julkaisu on monivaiheinen prosessi, johon kannattaa uhrata aikaa. Viimeisessä luvussa esitetään toimeksiantajalle lisäksi mahdollisia kehitysmahdollisuuksia tulevaisuutta silmällä pitäen.
Teoriaosuudessa selvitetään mitä käsite digitaalinen markkinointiviestintä pi-tää sisällään ja kuinka yritykset pystyvät hyödyntämään sitä osana markki-nointiaan. Lisäksi tutustutaan verkkosivujen julkaisuprosessin vaiheisiin aina suunnittelusta lopulliseen julkaisuun ja jälkitoimenpiteisiin asti.
Työn toiminnallisessa osuudessa uudistetaan ja julkaistaan toimeksiantajayrityksen verkkosivut. Tavoitteena on saada toimeksiantajayrityksen sivusto vastaamaan nykypäivän vaatimuksia visuaalisuuden, käytettävyyden sekä löydettävyyden osalta. Pääpaino uudistuksessa on sivuston ulkoasun päivittämisessä.
Johtopäätöksenä voidaan todeta verkkosivujen olevan erittäin merkittävä ka-nava yrityksen markkinointiviestinnälle. Verkkosivujen julkaisu on monivaiheinen prosessi, johon kannattaa uhrata aikaa. Viimeisessä luvussa esitetään toimeksiantajalle lisäksi mahdollisia kehitysmahdollisuuksia tulevaisuutta silmällä pitäen.