Customer Engagement in the Market Introduction Plan of TerveysRuori
Launiemi, Noora (2014)
Launiemi, Noora
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086626
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405086626
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana mobiilisovellukset ovat löytäneet tiensä yksityisiin kännyköihin ja sovellusten määrä on räjähtänyt. Tämä asettaa haasteita uusille sovelluksille, jotka haluavat tehdä lähtemättömän vaikutuksen ihmisiin. Erilaiset tuotteet ja palvelut taistelevat huomiostamme ja tähän väliin voi olla vaikea löytää uuden mobiilisovelluksen omaa paikkaansa.
Tämä opinnäytetyö etsii mahdollisuuksia herättää kuluttajien mielenkiintoa tunnetasolla markkinoinnin kautta. Se ehdottaa asteittaisella lanseerauksella TerveysRuorille, suomalaiselle terveys-sovellukselle, mahdollisuuksia joilla sitouttaa kuluttajia lataamaan sovellus ja palaamaan TerveysRuoriin kerta toisensa jälkeen.
Toissijainen tutkimus toteutettiin jotta saataisiin tietoa siitä mikä kiinnostaa ihmismieltä mainoksissa ja miten tätä tietoa voidaan käyttää hyväksi markkinoinnissa. Opinnäytetyön kirjoittaja sai arvokasta alkuperäistietoa työskennellessään toimeksiantajalle. Tämä primääri tieto auttoi kirjoittajaa tekemään asteittaisesta lanseeraussuunnitelmasta asiallisen juuri TerveysRuorille.
TerveysRuorin tapauksessa tunneperäinen sitoutuminen toteutetaan ensiluokkaisella käyttökokemuksella ja asiakaspalvelulla, sekä kohderyhmien tunteisiin vetoavalla mainoskampanjalla Lahden seudulla. Tutkimus osoitti että ihmismielen mielenkiinnon voi herättää tehokkaammin käyttäen moniin aisteihin vetoavia mainoksia. Nämä jättävät vahvemman muistijäljen josta voi syntyä rakkaussuhde vahvalla uskollisuudella tuotemerkkiä kohtaan.
Tämä opinnäytetyö etsii mahdollisuuksia herättää kuluttajien mielenkiintoa tunnetasolla markkinoinnin kautta. Se ehdottaa asteittaisella lanseerauksella TerveysRuorille, suomalaiselle terveys-sovellukselle, mahdollisuuksia joilla sitouttaa kuluttajia lataamaan sovellus ja palaamaan TerveysRuoriin kerta toisensa jälkeen.
Toissijainen tutkimus toteutettiin jotta saataisiin tietoa siitä mikä kiinnostaa ihmismieltä mainoksissa ja miten tätä tietoa voidaan käyttää hyväksi markkinoinnissa. Opinnäytetyön kirjoittaja sai arvokasta alkuperäistietoa työskennellessään toimeksiantajalle. Tämä primääri tieto auttoi kirjoittajaa tekemään asteittaisesta lanseeraussuunnitelmasta asiallisen juuri TerveysRuorille.
TerveysRuorin tapauksessa tunneperäinen sitoutuminen toteutetaan ensiluokkaisella käyttökokemuksella ja asiakaspalvelulla, sekä kohderyhmien tunteisiin vetoavalla mainoskampanjalla Lahden seudulla. Tutkimus osoitti että ihmismielen mielenkiinnon voi herättää tehokkaammin käyttäen moniin aisteihin vetoavia mainoksia. Nämä jättävät vahvemman muistijäljen josta voi syntyä rakkaussuhde vahvalla uskollisuudella tuotemerkkiä kohtaan.