Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median kehittämissuunnitelma: Prisma Loimaa

Koskimies, Essi (2022)

 
Avaa tiedosto
Sosiaalisen median kehittämissuunnitelma Prisma Loimaa.pdf (1.383Mt)
Lataukset: 


Koskimies, Essi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203153566
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan, Prisma Loimaan, sosiaalisen median sisällöntuotantoa. Tarkoituksena oli saavuttaa tavoitteet helpottamalla toimeksiantajan sosiaalisen median sisällöntuotantoon liittyvää tekemistä luomalla sosiaalisen median kehittämissuunnitelma, joka pitää sisällään sisällöntuotantoa yhdistäviä ja selkiyttäviä ohjeistuksia sisältävän sosiaalisen median oppaan eli someoppaan sekä suunnitelmallisuutta tuovan julkaisukalenterin, jota voidaan käyttää apuna julkaisuja tehdessä.

Opinnäytetyön tietoperustassa keskityttiin markkinointiin sosiaalisessa mediassa, sosiaalisen median kanaviin etenkin toimeksiantajan käytössä olevien Facebookin sekä Instagramin osalta, ja siihen, miten strategista ja laadukasta sosiaalisen median markkinointia suunnitellaan ja toteutetaan hyödyntäen somestrategiaa tai sisältöstrategiaa ja sisältömarkkinointia. Tietoperustassa käsiteltiin myös tarkemmin sitä millaisiin asioihin tulisi kiinnittää huomiota sisältöä tuottaessa esimerkiksi julkaistavien kuvien ja tekstin osalta.

Tutkimus- ja kehittämismenetelminä käytettiin havainnointia ja benchmarkingia net scouting -menetelmällä. Havainnointi suoritettiin toimeksiantajan sosiaalisen median tileille Facebookissa sekä Instagramissa ja sen avulla pyrittiin saamaan parempi kuva toimeksiantajan sosiaalisen median sisällöntuotannon nykytilasta. Net scouting -menetelmällä toteutettuun benchmarkingiin valittiin kolme toimeksiantajan kanssa samalla alalla toimivaa yritystä ja sen tavoitteena oli löytää valittujen yritysten sosiaalisen median tileiltä hyviä ja toimivia käytänteitä, joita voitiin hyödyntää toimeksiantajan sosiaalisen median kehittämissuunnitelman luomisessa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi tarkoituksen mukainen sosiaalisen median kehittämissuunnitelma, johon someoppaan ja julkaisukalenterin lisäksi lisättiin vielä yleisiä toimeksiantajan sosiaaliseen mediaan ja sen sisällöntuotantoon liittyviä kehitysehdotuksia. Sosiaalisen median kehittämissuunnitelman avulla toimeksiantaja saa avun sosiaalisen median sisällöntuotannossa kohdattuihin ongelmiin sekä vinkkejä siihen, miten sitä voidaan kehittää edelleen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste