Yrityksen myynnin kasvattaminen hakukoneoptimoinnin avulla
Hännikäinen, Veikka (2022)
Hännikäinen, Veikka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204124972
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204124972
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää asiakasyrityksen liidien määrää. Tavoitteena oli selvittää mikä on tehokkain tapa liidien markkinointiin pienen yrityksen kannalta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Editointi.Com Group Oy sekä Auton Ohjelmointi Oy. Kummatkin yritykset ovat minun omistuksessani. Editointi.com Group Oy tarjoaa valokuvien ja videoiden editointi palvelua yrityksille. Auton Ohjelmointi Oy tarjoaa autojen moottorien tehon lisäystä ohjelmoinnin avulla yksityis asiakkaille.
Tutkimusmenetelminä työssä käytettiin asiantuntijahaastattelua sekä benchmarkkia. Tietoperustana opinnäytetyössä käytettiin asiantuntijahaastattelun perusteella valittuja asiantuntijoiden suosittelemia lähteitä. Näitä olivat kansainväliset johtavien markkinointitoimistojen hakukoneoptimointisisällöt sekä alan kirjallisuus. Asiantuntijahaastattelu toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna. Tehokkaimmaksi tavaksi selvisi hakukoneoptimointi, josta tässä opinnäytetyössä rakennettiin kattava opas. Tätä opasta voi hyödyntää kaiken kokoiset suomalaiset yritykset riippumatta heidän asiakasryhmistään.
Hakukoneoptimointiopas käy läpi kaikki tärkeimmät vaiheet hakukoneoptimointiprosessissa. Oppaassa hakukoneoptimointi on jaettu selkeästi kolmeen eri vaiheeseen: tekniseen-, sisäiseen- ja ulkoiseen hakukoneoptimointiin. Tämän jaon avulla lukijan on helppo seurata ja toteuttaa kaikki vaiheet itselleen.
Tutkimusmenetelminä työssä käytettiin asiantuntijahaastattelua sekä benchmarkkia. Tietoperustana opinnäytetyössä käytettiin asiantuntijahaastattelun perusteella valittuja asiantuntijoiden suosittelemia lähteitä. Näitä olivat kansainväliset johtavien markkinointitoimistojen hakukoneoptimointisisällöt sekä alan kirjallisuus. Asiantuntijahaastattelu toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna. Tehokkaimmaksi tavaksi selvisi hakukoneoptimointi, josta tässä opinnäytetyössä rakennettiin kattava opas. Tätä opasta voi hyödyntää kaiken kokoiset suomalaiset yritykset riippumatta heidän asiakasryhmistään.
Hakukoneoptimointiopas käy läpi kaikki tärkeimmät vaiheet hakukoneoptimointiprosessissa. Oppaassa hakukoneoptimointi on jaettu selkeästi kolmeen eri vaiheeseen: tekniseen-, sisäiseen- ja ulkoiseen hakukoneoptimointiin. Tämän jaon avulla lukijan on helppo seurata ja toteuttaa kaikki vaiheet itselleen.