Puhelinmyynti IV-huoltojen parissa : Homemap Oy
Camacho, Gabriel (2022)
Camacho, Gabriel
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204255935
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204255935
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä taitoja puhelinmyyjän on hyvä hallita ja kehittää jotta hän saisi aikaan odotettua tulosta. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli hyvinkääläinen Homemap Oy, joka on tehnyt ilmanvaihdonhuoltoja omakotitaloasujille vuodesta 2010 valtakunnallisesti.
Teoriaosuudessa tutkittiin, millainen puhelinmyyntimaailma on ja millaisia taitoja on hyvä hallita, jotta myynti on tuloksellista. Puhelinmyynnin työkaluina työssä esitellään mm. suostuttelustrategioita.
Kyselytutkimus toteutettiin Homemap Oy:n myyntitiimille. Tutkimus antoi näyttöä myyjien suhtautumisesta työhönsä. Tutkimuksessa todettiin, että vastaajat pitivät työstään ja heillä oli korkeat myyntitavoitteet. Tutkimuksen tulokset tukevat myös osittain näkemystä siitä, että suomalaisia myyjiä ei ansaintamahdollisuus motivoi päällimmäisenä, vaan myös itsensä kehittäminen on tärkeä motivaation lähde.
Yhteenvetona työssä esitettiin lopuksi mallipuhelu, joka soveltuu aloitteleville puhelinmyyjille ohjenuoraksi. The aim of the thesis was to find out what skills it is good for a telemarketer to master and develop in order to achieve the expected result. The client of the thesis was Homemap Oy, a well-winded company that has been carrying out ventilation services for single-family house residents since 2010 nationwide.
The theory section explored what the telesales world is like and what kind of skills it is good to master for sales to be successful. As tools for telemarketing, the work presents, for example, persuasion strategies.
The survey was conducted for Homemap Oy's sales team. The investigation provided evidence of the sellers' attitude towards their work. The study found that respondents liked their work and had high sales targets. The results of the study also partly support the view that Finnish salespeople are not motivated by earning opportunities at the top, but that self-development is also an important source of motivation.
In summary, the work finally presented a model call, which is suitable for novice tele-marketers as a guideline.
Teoriaosuudessa tutkittiin, millainen puhelinmyyntimaailma on ja millaisia taitoja on hyvä hallita, jotta myynti on tuloksellista. Puhelinmyynnin työkaluina työssä esitellään mm. suostuttelustrategioita.
Kyselytutkimus toteutettiin Homemap Oy:n myyntitiimille. Tutkimus antoi näyttöä myyjien suhtautumisesta työhönsä. Tutkimuksessa todettiin, että vastaajat pitivät työstään ja heillä oli korkeat myyntitavoitteet. Tutkimuksen tulokset tukevat myös osittain näkemystä siitä, että suomalaisia myyjiä ei ansaintamahdollisuus motivoi päällimmäisenä, vaan myös itsensä kehittäminen on tärkeä motivaation lähde.
Yhteenvetona työssä esitettiin lopuksi mallipuhelu, joka soveltuu aloitteleville puhelinmyyjille ohjenuoraksi.
The theory section explored what the telesales world is like and what kind of skills it is good to master for sales to be successful. As tools for telemarketing, the work presents, for example, persuasion strategies.
The survey was conducted for Homemap Oy's sales team. The investigation provided evidence of the sellers' attitude towards their work. The study found that respondents liked their work and had high sales targets. The results of the study also partly support the view that Finnish salespeople are not motivated by earning opportunities at the top, but that self-development is also an important source of motivation.
In summary, the work finally presented a model call, which is suitable for novice tele-marketers as a guideline.