Matkailupalveluiden kehittäminen Pyhtää Karting Clubille
Garces Ibanez, Maria (2022)
Garces Ibanez, Maria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276125
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276125
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Pyhtää Karting Club, joka tarjoaa matkailu- ja elämyspalveluita Kaakkois-Suomessa. Tässä opinnäytetyössä ja kehittämistyössä oli tavoitteena saada uusia ideoita Pyhtää Karting Clubin palveluihin ja lisäpalveluihin yrityksen mahdollisilta asiakkailta sekä selvittää olisivatko he kiinnostuneita ostamaan yrityksen peruspalveluita ja lisäpalveluita ja millaisia ne olisivat sisällöltään.
Uusien ideoiden pohjalta oli tarkoituksena kehittää matkailupalveluita eli tuotteita vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kanavat, joista toimeksiantaja tavoittaisi mahdolliset uudet sekä nykyiset asiakkaat niin myynti, kuin markkinointi mielessä.
Kehittämistyössä käytettiin tietoperustana matkailu- ja elämyspalveluiden kehittämiseen liittyviä aiempia tutkimuksia sekä näkökulmia matkailupalveluiden kehittämiseen. Opinnäytetyön tiedonkeruumenetelminä käytettiin haastatteluja sekä kyselyä. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksella ja kehittämisehdotukset annettiin kyselytutkimuksen tuloksista saatuihin vastauksiin perustuen toimeksiantajalle työkaluksi palveluiden kehittämiseen ja palvelupakettien sisältöön.
Keskeisimpinä tuloksina ja kehittämisehdotuksina olivat lisäpalveluiden tarve ja kiinnostus, joihin yritys panostaa tulevaisuudessa kehittäessään palveluidensa sisältöä. Opinnäytetyön kehittämisprosessissa opitut tutkimusmenetelmät ja kyselyiden toteuttaminen ja suunnittelu ovat hyödynnettävissä työelämässä kehitettäessä matkailupalveluita ja palveluita myös tulevaisuudessa.
Uusien ideoiden pohjalta oli tarkoituksena kehittää matkailupalveluita eli tuotteita vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin. Lisäksi opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kanavat, joista toimeksiantaja tavoittaisi mahdolliset uudet sekä nykyiset asiakkaat niin myynti, kuin markkinointi mielessä.
Kehittämistyössä käytettiin tietoperustana matkailu- ja elämyspalveluiden kehittämiseen liittyviä aiempia tutkimuksia sekä näkökulmia matkailupalveluiden kehittämiseen. Opinnäytetyön tiedonkeruumenetelminä käytettiin haastatteluja sekä kyselyä. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksella ja kehittämisehdotukset annettiin kyselytutkimuksen tuloksista saatuihin vastauksiin perustuen toimeksiantajalle työkaluksi palveluiden kehittämiseen ja palvelupakettien sisältöön.
Keskeisimpinä tuloksina ja kehittämisehdotuksina olivat lisäpalveluiden tarve ja kiinnostus, joihin yritys panostaa tulevaisuudessa kehittäessään palveluidensa sisältöä. Opinnäytetyön kehittämisprosessissa opitut tutkimusmenetelmät ja kyselyiden toteuttaminen ja suunnittelu ovat hyödynnettävissä työelämässä kehitettäessä matkailupalveluita ja palveluita myös tulevaisuudessa.