Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Liperin koulun koulukuraattorin kolmannen sektorin kanssa tekemän yhteistyön kehittäminen : opas kolmannen sektorin palveluista

Kukkonen, Annimoona; Mäkäläinen, Anni (2022)

 
Avaa tiedosto
Kukkonen_Makalainen.pdf (2.642Mt)
Lataukset: 


Kukkonen, Annimoona
Mäkäläinen, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204286292
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yhteistyöverkostojen kehittäminen koulumaailmassa. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen prosessi seuraa Salosen konstruktivistista mallia. Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Liperin koulun kolmannen sektorin yhteistyöverkostoja 6.–9.-luokkalaisten koulukuraattorin näkökulmasta. Opinnäytetyön yhtenä tavoitteena oli tuoda yhteen paikallisia kolmannen sektorin palveluita ja luoda kuraattorille yhteistyöverkostoja. Toisena tavoitteena opinnäytetyöllä oli lisätä kuraattorin tietoisuutta kolmannen sektorin chat- ja puhelinpalveluista. Opinnäytetyön tehtävänä oli luoda opas.

Opinnäytetyö rajautui kolmannen sektorin mielenterveyttä ja hyvinvointia edistäviin toimijoihin toimeksiantajan, Siun soten, edustajien kertoman tarpeen perusteella. Opas perustui kuraattorille tehtyihin kartoituksiin, joiden perusteella tarve kolmannen sektorin palveluille oli suuri. Opinnäytetyön tuotos, Opas kolmannen sektorin palveluista, koottiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Kolmannen sektorin toimijat sekä Liperin koulukuraattori osallistettiin opinnäytetyöhön dialogisten keskustelujen sekä haastattelu- ja arviointilomakkeiden avulla.

Opas sisältää yhdeksän paikallista kolmannen sektorin toimijaa sekä useita erilaisia chat- ja puhelinpalveluita nuorille. Opas kokoaa kuraattorille yhteen erilaisia kolmannen sektorin toimijoita. Kolmannen sektorin rooli Liperin koulukuraattorin työssä voisi olla huomattavasti merkittävämpi, kun palvelut ovat saatavilla koordinoidusti ja kootusti yhdestä paikasta eikä niitä joudu etsimään erikseen hajanaisesti eri paikoista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste