Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Internetin käyttö Kainuun matkailuyritysten kansainvälisessä markkinoinnissa

Lonka, Niina; Määttä, Miia (2008)

Avaa tiedosto
MMM5MNiinaLMiiaM.pdf (495.3Kt)
Lataukset: 


Lonka, Niina
Määttä, Miia
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002112103
Tiivistelmä
Kainuussa panostetaan tällä hetkellä koko ajan enemmän kansainväliseen matkailuun ja yksi tehokkaimmista keinoista
tavoittaa kansainväliset asiakkaat on Internetmarkkinointi. Jotta matkailuyritysten www-markkinointia voitaisiin
kehittää, on olennaista ensin kartoittaa lähtötilanne.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka moni kainuulainen matkailuyritys on ottanut yhdeksi
markkinointikanavakseen Internetin, minkä tasoiset niiden mahdolliset kotisivut ovat, mitä palveluita ne tarjoavat
sekä kuinka ne www-markkinoinnissaan huomioivat kansainväliset asiakkaat.
Tutkimus suoritettiin etsimällä ja havainnoimalla löydettyjä matkailuyritysten www-sivuja. Aloitimme tutkimustyön
tekemällä sivujen tarkastelua varten arviointikriteerit. Näiden kriteerien perusteella arvioimme jokaisen löytämämme
kotisivun yksitellen. Sivuilta tarkasteltiin yrityksen ja asiakkaan välistä vuorovaikutusta, varaamis- ja
maksamismahdollisuutta sekä sivujen kansainvälisyyttä.
Tutkimuksessa selvisi, että kainuulaisten matkailuyritysten www-markkinoinnin taso vaihtelee suuresti matkailualueittain.
Ne yritykset, joilla on tasokkaat kotisivut, ovat yleensä myös huomioineet hyvin kansainväliset asiakkaat.
Internetmarkkinoinnissa ollaan siirtymässä staattisista esittelysivuista kattaviin ja vuorovaikutusmahdollisuuksia
tarjoaviin kotisivuihin. Maksamismahdollisuus www-sivuilla on vielä hyvin harvinainen.
Kainuulaiset matkailuyritykset eivät vielä ole hyödyntäneet kaikkia Internetmarkkinoinnin tuomia mahdollisuuksia,
ja niiden tulisikin kehittää www-sivujaan tulevaisuudessa paremmin asiakasta palvelevaan ja kansainvälisempään
suuntaan. Tavoitteena on, että yritykset voisivat hyödyntää tätä opinnäytetyötä kehittäessään www-sivujaan.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste