Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehitysehdotuksia majoitusliikkeen mobiilisovellukseen

Tuomi, Anni (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Tuomi-1.pdf (1.295Mt)
Lataukset: 


Tuomi, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204296594
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehitysehdotuksia majoitusliikkeen mobiilisovellukseen. Tavoitteena on tuoda mobiilisovellusta enemmän asiakkaiden tietoisuuteen ja luoda sovelluksesta miellyttävämpi ja luotettavampi kuva asiakkaille. Tarkoituksena on saada kaikki mahdollinen tieto sovellukseen, jota asiakas tarvitsee vierailun aikana. Kehittämisehdotusten tarkoituksena on auttaa toimeksiantajaa kehittämään sovellusta sekä tekemään siihen mahdollisia muutoksia. Kehitysehdotusten mahdollisena hyötynä olisi mobiilisovelluksen asiakastyytyväisyyden ja -kokemuksen kautta toimeksiantajan lisämyynnin lisääminen. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Primehotels Oy / Hotel Sveitsi.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään palvelua hotelliasiakkaan näkökulmasta. Keskeisiä aiheita ovat palvelun laatu, hotelli majoituspalveluna sekä mobiilisovellus osana sähköisiä palveluita. Lisäksi opinnäytetyössä käsitellään palvelun laadun eri ulottuvuuksia, markkinointia, asiakastyytyväisyyttä, asiakasymmärrystä ja asiakaslähtöisyyttä. Opinnäytetyön ja teorian tukena käytettiin alan kirjallisuutta sekä verkkosivuja.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin havainnointia ja asiakaskyselyä. Havainnointi auttoi opinnäytetyön alkuvaiheessa perehtymään aiheeseen paremmin sekä havainnoinnin tarkoituksena oli nähdä konkreettisesti, miten mobiilisovellus toimii. Havainnoinnin lisäksi toteutettiin kaksi asiakaskyselyä, joissa selvitettiin mobiilisovellusta käyttäneiden mielipiteitä sekä ihmisten toiveita mobiilisovelluksen suhteen.

Tutkimusmenetelmien avulla tuotettiin kehitysideoita sovellukseen. Kehitysideat jaettiin viiteen eri teemaan, joihin on esitetty tarvittavat toimenpiteet. Kehitysehdotuksina tutkija kehotti toimeksiantajaa kehittämään tiedon määrää sovelluksesta, mainontaa, helppoutta ja asiakasystävällisyyttä, ajantasaisia tietoja sekä hyödyllisyyttä. Tarvittavia toimenpiteitä on tiedon määrän lisääminen internet-sivuille, mainontaa erilaisina ponnahdusikkunoina, chat-yhteys vastaanottoon, suora yhteys palveluntarjoajaan sekä ajankohtaiset tarjoukset sovelluksen käyttäjille. Toimeksiantaja päättää kehitysehdotusten hyödynnettävyydestä ja käytettävyydestä, jonka perusteella lähtee mahdollisesti kehittämään mobiilisovellusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste