Asiakastyytyväisyystutkimus : Hyvinkään Puutavara Oy
Turunen, Pyry (2022)
Turunen, Pyry
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205016627
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205016627
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä Hyvinkäällä sijaitsevassa puutavaraliikkeessä. Liike on nimeltään Hyvinkään Puutavara Oy. Tutkimuksen päätavoitteena oli saada ajankohtaista tietoa asiakastyytyväisyyden nykytilasta sekä kartoittaa asiakkaiden perustietoja. Kyselystä saatujen vastauksien myötä yritystä on mahdollista kehittää jatkossa.
Työ jakautuu teoria- ja tutkimusosioon. Teoriaosuudessa hyödynnettiin asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta sekä muutamia internet-lähteitä. Tutkimuksen kysymykset suunniteltiin yhdessä yrityksen kanssa ja kyselylomakkeeksi valikoitui perinteinen paperinen kyselylomake. Kyselystä saatuja vastauksia käsiteltiin Microsoft Excel -taulukkolaskentaohjelmalla.
Tutkimustulokset osoittautuivat pääosin erittäin positiivisiksi. Hyvinkään Puutavaran asiakkaat ovat siis pääsääntöisesti tyytyväisiä liikkeeseen ja saamaansa palveluun. Aina kuitenkin parannettavaakin löytyy.
Työ jakautuu teoria- ja tutkimusosioon. Teoriaosuudessa hyödynnettiin asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta sekä muutamia internet-lähteitä. Tutkimuksen kysymykset suunniteltiin yhdessä yrityksen kanssa ja kyselylomakkeeksi valikoitui perinteinen paperinen kyselylomake. Kyselystä saatuja vastauksia käsiteltiin Microsoft Excel -taulukkolaskentaohjelmalla.
Tutkimustulokset osoittautuivat pääosin erittäin positiivisiksi. Hyvinkään Puutavaran asiakkaat ovat siis pääsääntöisesti tyytyväisiä liikkeeseen ja saamaansa palveluun. Aina kuitenkin parannettavaakin löytyy.