Brändi-ilmeen rakentaminen : case Kevin & Co
Munde, Petteri (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205037042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205037042
Tiivistelmä
Kevin & Co on uusi alkoholi- ja juomateollisuuden konsultointiyritys, jolla ei vielä ole olemassa minkäänlaista yritysilmettä.
Opinnäytetyöni aineena on yritysilmeen luominen tälle yritykselle. Lopputuotteena on paitsi yrityksen yritysilme, myös heidän tarvitsemiaan viestintämateriaaleja, sekä graafinen ohjeisto, joka auttaa ja ohjaa niiden käyttöä.
Tutkimusosuudessa perehdytään brändäämiseen ja sen merkitykseen yrityksille. Osiossa vastataan kysymyksiin mikä on brändi ja mitä se ei ole. Lisäksi tutkimusosuudessa käydään läpi, millainen on onnistunut brändi-ilme ja miten se rakennetaan.
Suunnittelu alkaa taustatyöllä, jossa tutustutaan muihin alan yrityksiin ja niiden ilmeisiin sekä kartoitetaan yhdessä asiakkaan kanssa heidän toiveitaan ja odotuksiaan yritysilmettä koskien.
Konseptiosuudessa esitellään yritykselle toteutettu yritysilme ja elementit, joista se koostuu. Lisäksi käydään hieman läpi, miten ja miksi näihin päädyttiin. Osion lopussa esitellään yritykselle tehtyjä viestintämateriaaleja.
Opinnäytetyöni aineena on yritysilmeen luominen tälle yritykselle. Lopputuotteena on paitsi yrityksen yritysilme, myös heidän tarvitsemiaan viestintämateriaaleja, sekä graafinen ohjeisto, joka auttaa ja ohjaa niiden käyttöä.
Tutkimusosuudessa perehdytään brändäämiseen ja sen merkitykseen yrityksille. Osiossa vastataan kysymyksiin mikä on brändi ja mitä se ei ole. Lisäksi tutkimusosuudessa käydään läpi, millainen on onnistunut brändi-ilme ja miten se rakennetaan.
Suunnittelu alkaa taustatyöllä, jossa tutustutaan muihin alan yrityksiin ja niiden ilmeisiin sekä kartoitetaan yhdessä asiakkaan kanssa heidän toiveitaan ja odotuksiaan yritysilmettä koskien.
Konseptiosuudessa esitellään yritykselle toteutettu yritysilme ja elementit, joista se koostuu. Lisäksi käydään hieman läpi, miten ja miksi näihin päädyttiin. Osion lopussa esitellään yritykselle tehtyjä viestintämateriaaleja.