Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kohdeyrityksen vuokratyöntekijöiden asiakastyytyväisyys

Puikko, Oskari (2022)

 
Avaa tiedosto
Puikko_Oskari.pdf (2.244Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Puikko, Oskari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047191
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona henkilöstöpalvelualan yritykselle. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä vuokratyöntekijät ovat kohdeyrityksen Rauman yksikköön ja sen toimintatapoihin. Tavoitteena oli myös antaa toimintasuosituksia tutkimustulosten perusteella. Opinnäytetyö aloitettiin tutkimuksen tarkoituksen, tavoitteiden ja käsitteellisen viitekehyksen määrittelyllä. Teoreettinen osuus jaettiin kolmeen päälukuun, jotka olivat vuokratyö, asiakkuudenhallinta ja asiakastyytyväisyys sekä asiakaskokemus. Osuudessa vuokratyö, käsiteltiin vuokrayritysten velvollisuuksia, rekrytointiprosessia sekä perehdytystä. Asiakkuudenhallinnassa käsiteltiin sen kolmea eri tasoa sekä sitä, mitkä ovat asiakkuudenhallinnan keskeiset osa-alueet ja miten niitä voidaan soveltaa vuokratyösuhteisiin. Asiakastyytyväisyydessä ja asiakaskokemuksessa määriteltiin ne tekijät, jotka vaikuttavat tässä opinnäytetyössä asiakastyytyväisyyteen.

Opinnäytetyön empiirinen osuus aloitettiin kuvailemalla tutkimuksen toteutusta. Tutkimusotteeksi valikoitui kvantitatiivinen tutkimus, koska työn tarkoituksena on yleistää saatuja tutkimustuloksia. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kysely, koska se oli järkevin aineistonkeruumenetelmä tähän opinnäytetyöhön. Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin vuokratyöntekijöiden sähköpostiin, jotka saatiin kohdeyrityksen järjestelmästä. Kyselyyn saatiin vastauksia 26 ja kysely lähetettiin 78 vuokratyöntekijälle, joten vastausprosentti oli noin 33 %. Saatuja vastauksia tulkittiin sekä analysoitiin käyttämällä suoria jakaumia.

Asiakastyytyväisyystutkimus osoitti, että vuokratyöntekijät ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä sekä erittäin tyytyväisiä kohdeyritykseen. Suurin osa vastaajista suosittelisivat todennäköisesti kohdeyritystä muille. Eniten tyytymättömyyttä aiheutti rekrytointiprosessissa sekä asiakaskokemuksessa esimerkiksi hakijaviestintä, etäperehdytys mahdollisuuden puute, kohdeyrityksen tarjoamat edut sekä turvakenkien laadukkuus. Kehityskohteista voidaan kuitenkin päätellä, että niiden painoarvo yleiseen asiakastyytyväisyyteen on pieni, koska vastaajat olivat niistä huolimatta tyytyväisiä sekä erittäin tyytyväisiä kohdeyritykseen yleisellä tasolla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste