Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän merkitys asiakkaille : case: Osuuskauppa Hämeenmaan vastuullisuusviestintäkonsepti

Boman, Essi (2022)

 
Avaa tiedosto
Boman_Essi.pdf (1.566Mt)
Lataukset: 


Boman, Essi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205047079
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälainen merkitys yritysvastuulla sekä vastuullisuusviestinnällä on asiakkaille. Lisäksi tavoitteena oli tutkia aihetta tapauskohtaisesti toimeksiantajayrityksen osalta.

Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin yritysvastuuta ja sen keskeisimpiä osa-alueita, joita ovat taloudellinen vastuu, sosiaalinen vastuu sekä yritysvastuu. Lisäksi käsiteltiin yritysvastuun merkitystä yrityskuvan muodostamisessa. Teoreettiseen osuuteen lukeutui myös yrityksen asiakasviestintään sekä vastuullisuusviestintään perehtyvä pääluku.

Empiirisessä osuudessa tutkittiin opinnäytetyön toimeksiantajan, Osuuskauppa Hämeenmaan, vastuullisuustoimintaa sekä HämeenOmaa -vastuullisuusviestintäkonseptia asiakasnäkökulmasta. Tutkimus toteutettiin Webropol-kyselytutkimuksena.

Opinnäytetyön tulokset osoittivat asiakkaiden arvostavan vastuullisuustoimintaa ja olevan kiinnostuneita vastuullisuusviestinnästä. Tutkimuksen avulla toimeksiantajan tietoisuuteen tuli paljon mielenkiintoista ja hyödyllistä tietoa asiakkaiden mielipiteistä yrityksen vastuullisuusviestintään liittyen, kuten HämeenOmaa -konseptin vähäinen tunnettuus asiakasomistajien keskuudessa. Lisäksi asiakkaat toivoivat esimerkiksi näkevänsä vastuullisuusviestintää enemmän myös painetussa muodossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste