Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntityön kehittäminen henkilökunnan näkökulmasta

Turkulainen, Ksenija (2022)

 
Avaa tiedosto
Turkulainen_Ksenija.pdf (648.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Turkulainen, Ksenija
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205067560
Tiivistelmä
Kaupan ala elää ja kasvaa jatkuvasti. Sen johdosta myös asiakaspalvelu laajentuu ja myyntityö kehittyy kovaa vauhtia. Tärkeää on pysyä mukana muutoksissa ja kehittyä jatkuvasti niin yksilönä kuin yhteisönä.

Opinnäytetyön aiheena oli myyntityön kehittäminen Satakunnan alueella toimivassa urheilualan yrityksessä. Tavoitteena oli tutkia ja selvittää mahdollisia kehityskohteita myynnin kehittämisen avuksi. Työssä pyrittiin ratkaisemaan tutkimuksen avulla esille tulleita haasteita myyntityön kehityksen kannalta sekä hakemaan uusia näkökulmia kehityksen ylläpitämiseksi.

Työn teoriaosuudessa tarkasteltiin kahta pääaihetta: Osto- ja myyntiprosesseja ja niiden toimintaa kuluttajien sekä yrityksen kannalta, sekä yleistä myyntityötä, sen tavoitteita ja kehitystä, syventyen adaptiiviseen myyntityöhön, jota hyödynnetään kohdeyrityksessä. Tavoitteena oli käsitellä aiheet perusteellisesti, ottaen huomioon kohdeyrityksen toimintatavat ja mahdollisuudet myynnin kehittämiseen sekä yrityksen suorituskyvyn.

Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus suoritettiin laadullisena tutkimuksena, jossa puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla selvitettiin yrityksen henkilökunnan näkemyksiä myyntityön haasteista ja niiden kehittämisestä. Opinnäytetyön tuloksina saatiin kohdeyritykselle hyvin sovellettavissa olevia ehdotuksia myyntityön kehittämisen kannalta. Tulokset viittaavat siihen, että henkilökunnan jatkuva kouluttautuminen alalla sekä prosessien tehostaminen voisi mahdollistaa myynnin kehityksen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste