Taideterapeutin henkilöbrändäys
Kajander, Erika (2022)
Kajander, Erika
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205067532
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205067532
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona suomenranskalaiselle taideterapeutti Taina de Carvalholle. Työn tavoitteena oli suunnitella ja luoda henkilöbrändäys, mikä kattaa visuaalisen ilmeen ja verkkosivut. Visuaaliseen ilmeeseen kuuluu yritystunnuksen, värien, typografian, graafisen ohjeiston sekä käyntikortin luominen. Toimeksiantajalle tehtiin selkeät verkkosivut, joiden avulla hän pystyy erottumaan muista alan toimijoista.
Työn teoriaosuudessa tutkittiin Taina de Carvalhon taustaa sekä mistä taideterapia koostuu. Teoriaosuudessa pohdittiin, mitä kaikkea huomioitiin henkilöbrändiä luodessa ja sen ylläpitämisessä.
Tutkimusmenetelminä käytettiin keskusteluja toimeksiantajan kanssa, vertailuanalyysiä, moodboard-kollaaseja sekä alan kirjallisuutta. Valmis kokonaisuus on moderni ja yksinkertainen ilme, joka sopii laajalle kohdeyleisölle, erottuu kilpailijoista sekä antaa asiakkaille luotettavan ja ammattitaitoisen mielikuvan henkilöbrändistä. The subject of the thesis work was to create a personal brand as a commission for a Finnish-French art therapist Taina de Carvalho. The goal of the work was to design and build a personal brand that includes a visual identity and a website. The visual identity contains a logo, brandcolors, typography, branding guidelines and a business card. The client was given a classic website, with which she could stand out from her competitors within the same industry.
The theory segment of the thesis tells the background of Taina de Carvalho and describes what art therapy consists of. It also explains what needs to be taken into consideration when creating and maintaining a personal brand.
As research, there were conversations with the commissioner, benchmarks, moodboards and literature about branding. The final result was a modern and simple look, that fits to a large target audience, stands out from the competitors and gives the customers a trustful and professional view of the brand.
Työn teoriaosuudessa tutkittiin Taina de Carvalhon taustaa sekä mistä taideterapia koostuu. Teoriaosuudessa pohdittiin, mitä kaikkea huomioitiin henkilöbrändiä luodessa ja sen ylläpitämisessä.
Tutkimusmenetelminä käytettiin keskusteluja toimeksiantajan kanssa, vertailuanalyysiä, moodboard-kollaaseja sekä alan kirjallisuutta. Valmis kokonaisuus on moderni ja yksinkertainen ilme, joka sopii laajalle kohdeyleisölle, erottuu kilpailijoista sekä antaa asiakkaille luotettavan ja ammattitaitoisen mielikuvan henkilöbrändistä.
The theory segment of the thesis tells the background of Taina de Carvalho and describes what art therapy consists of. It also explains what needs to be taken into consideration when creating and maintaining a personal brand.
As research, there were conversations with the commissioner, benchmarks, moodboards and literature about branding. The final result was a modern and simple look, that fits to a large target audience, stands out from the competitors and gives the customers a trustful and professional view of the brand.