Interaktiivisen/digitaalisen sarjakuvan pelilistäminen
Toiviainen, Einari (2022)
Lataukset:
Toiviainen, Einari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057476
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205057476
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa sarjakuva digitaalisessa muodossa, jossa olisi vaihtoehtoisia lopetuksia ja sarjakuvan sisäisiä pelejä uudelleen luettavuuden mahdollistamiseksi. Työ sisälsi tarinan suunnittelua, kuvien piirtämistä, pelillisyyden ja interaktiivisuuden suunnittelua sekä digitaalisen julkaisun mahdollisuuksien tutkiminen. Työn tarkoitus oli luoda konsepti valmiiseen tuotteeseen ja mahdolliseen yritystoimintaan tulevaisuudessa.
Kirjallinen osuus paneutuu itse työprosessiin ja digitaalisen julkaisun mahdollisuuksiin ja ongelmiin. Matkalla kohdatut ongelmat ja niiden analysointi ovat osana kirjallista osuutta. Tarkoituksena alun perin oli luoda digitaalinen sarjakuva, missä tarinoita ja tekijöitä olisi ollut useampi. Digitointi ja pelillistäminen olisi ollut kuitenkin työssä pääosassa. Lopputuloksena oli tuote, jonka valmistamiseen olisi tarvittu enemmänkin tekijöitä.
Kirjallinen osuus paneutuu itse työprosessiin ja digitaalisen julkaisun mahdollisuuksiin ja ongelmiin. Matkalla kohdatut ongelmat ja niiden analysointi ovat osana kirjallista osuutta. Tarkoituksena alun perin oli luoda digitaalinen sarjakuva, missä tarinoita ja tekijöitä olisi ollut useampi. Digitointi ja pelillistäminen olisi ollut kuitenkin työssä pääosassa. Lopputuloksena oli tuote, jonka valmistamiseen olisi tarvittu enemmänkin tekijöitä.