Verkkokaupan auditointi ja hakukoneoptimointi : case Toolpoint Oy
Mäki, Valtteri (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128749
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128749
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli verkkokaupan auditointi ja hakukoneoptimointi. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Toolpoint Oy:lle. Työn tavoitteena oli varmistaa päivitetyn verkkosivuston toimivuus ja taata näkyvyys hakukoneissa sekä parantaa orgaanisten tulosten sijoituksia.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui Googlen hakukoneen toiminnasta sekä hakukoneoptimoinnin ja auditoinnin teoriasta. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin auditointi ja hakukoneoptimointi Toolpointin verkkosivustolle teoriaan ja tutkimusmenetelmiin tukeutuen.
Verkkosivuille tehtiin sisäisiä, teknisiä sekä ulkoisia muutoksia ja parannuksia sekä annettiin ehdotuksia ja suosituksia orgaanisten tulosten parantamiseksi. Tuloksena verkkosivuston toimivuus varmistettiin ja näkyvyys hakukoneissa taattiin. Lisäksi ehdotuksien ja suositusten avulla voidaan parantaa orgaanisten tulosten sijoituksia hakukoneissa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostui Googlen hakukoneen toiminnasta sekä hakukoneoptimoinnin ja auditoinnin teoriasta. Toiminnallisessa osuudessa toteutettiin auditointi ja hakukoneoptimointi Toolpointin verkkosivustolle teoriaan ja tutkimusmenetelmiin tukeutuen.
Verkkosivuille tehtiin sisäisiä, teknisiä sekä ulkoisia muutoksia ja parannuksia sekä annettiin ehdotuksia ja suosituksia orgaanisten tulosten parantamiseksi. Tuloksena verkkosivuston toimivuus varmistettiin ja näkyvyys hakukoneissa taattiin. Lisäksi ehdotuksien ja suositusten avulla voidaan parantaa orgaanisten tulosten sijoituksia hakukoneissa.