Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehitysehdotuksia digimarkkinoinnin tulevaisuuteen

Lindholm, Emmi (2022)

 
Avaa tiedosto
Lindholm_Emmi.pdf (808.0Kt)
Lataukset: 


Lindholm, Emmi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205129016
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle kehitysideoita tulevaisuuden digimarkkinointiin uusille ketogeenisille valmisateriatuotteille. Sen tarkoitus oli auttaa toimeksiantajaa kehittämään digimarkkinointiaan sekä antaa tietoa digimarkkinoinnin kohderyhmän tarpeista. Kehittämistehtävänä tässä opinnäytetyössä luotiin kehitysideoita tulevaisuuden digimarkkinointiin.

Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä toimeksiantajalle, joka on K-Citymarket Järvenpää. Toimeksiantaja ja opinnäytetyön prosessi sekä kehittämistyön taustat esitellään opinnäytetyössä tarkemmin. Tietoperusta rajattiin opinnäytetyölle keskeisen teorian ympärille. Tähän kuuluvat ketogeeninen ruokavalio, kuluttajakäyttäytyminen sekä markkinointi, erityisesti digimarkkinointi ja sen eri näkökulmia. Työssä perehdyttiin myös vaikuttajamarkkinointiin ja sen hyötyihin muun maksullisen ja maksuttoman markkinoinnin rinnalla.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelminä käytettiin netnografista havainnointia sekä benchmarkingia. Netnografista havainnointia suoritettiin kahdessa eri Facebook-ryhmässä, joista toinen oli ketogeeniseen ruokavalioon liittyvä ja havainnointi tapahtui aikavälillä 11.6.-11.8.2021, ja toinen oli terveelliseen elämäntapaan liittyvä, jossa havainnointi tapahtui aikavälillä 15.7.-30.8.2021. Havainnoinnilla haluttiin saada tietoa kohderyhmien ajatuksista ketogeenisiin ja terveellisiin valmisruokiin liittyen. Benchmarkingin kohteina oli kaksi ketogeenisiä valmistuotteita ja -ruokia valmistavaa yritystä, joiden sosiaalisen median kanavia Facebook ja Instagram tutkittiin.

Digimarkkinoinnin kehitysideat pohjautuivat näiden havainnointien tuloksiin sekä muuhun opinnäytetyötä varten kerättyyn tietoon. Kehitysideoiksi nousivat ehdotukset markkinointiin jo olemassa oleville asiakkaille, sosiaalisen median markkinoinnin ehdotukset sekä vaikuttajamarkkinointi. Lisäksi opinnäytetyön lopussa pohdittiin mahdollisia jatkokehitysideoita toimeksiantajalle työn kehittämistehtävään pohjautuen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste