Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Millä markkinoinnin keinoilla nuoret aikuiset saadaan vaikuttamaan osuuskauppatoimintaan?

Kekkonen, Sini; Tevana, Anni (2022)

 
Avaa tiedosto
Kekkonen_Tevana.pdf (1.084Mt)
Lataukset: 


Kekkonen, Sini
Tevana, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128974
Tiivistelmä
18–35-vuotiaat nuoret aikuiset ovat tietämättömiä mahdollisuuksistaan vaikuttaa osuuskunnan toimintaan. Tietämättömyys näkyy myös opinnäytetyön toimeksiantajan Pohjois-Karjalan Osuuskaupan, päätösvastuussa olevien johtoportaiden, kuten hallituksen keski-iän, vanhenemisena. Millä markkinoinnin keinoilla nuoret aikuiset saadaan vaikuttamaan osuuskaupan toimintaan?

Aiheesta toteutettiin kyselytutkimus ennakkoon määritellylle kohderyhmälle. Tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa toimeksiantajalle tietoa siitä, mitä mieltä nuoret aikuiset ovat osuuskaupan vaikutusmahdollisuuksista. Tutkimuksesta saatujen vastausten, kirjallisuuden sekä koulutuksen tuoman ammattitaidon pohjalta mietittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa, mitkä ovat ne toimet, joilla nuorten aikuisten osallistuminen osuuskaupan toimintaan vaikuttamiseen kasvaisi.

Tutkimuksesta selvisi nuorten tietämättömyys osuuskunnan vaikuttamismahdollisuuksista, vaikka nuorilla aikuisilla on selkeästi innostusta osallistua ja vaikuttaa. Nuorten aikuisten arvoilla ja mielikuvilla on suuri merkitys omaan osallistumiseen. Näiden tulosten pohjalta laadittiin markkinointikeinoja, joilla Pohjois-Karjalan Osuuskauppa saisi nuoret aikuiset vaikuttamaan osuuskauppatoimintaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste