Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kansainvälistymissuunnitelma: matkailuyrityksen asiakaslähtöisten yhteistyökumppaneiden kartoitus

Lähteenkorva, Mesi (2022)

Avaa tiedosto
Lahteenkorva_Mesi.pdf (518.9Kt)
Lataukset: 


Lähteenkorva, Mesi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810155
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda kansainvälistymissuunnitelma Anton Hill Oy:lle. Tarkoituksena on yrityksen omien toimintaperiaatteiden kautta löytää sopivimmat yhteistyökumppanit Euroopasta. Kansainvälistymissuunnitelman tarkoituksena on käynnistää verkostoituminen Sveitsin matkailualan markkinoilla.

Kansainvälistyminen on prosessi, johon vaikuttavat päätöksenteko, kohdemarkkinat, operaatiomuoto sekä suunnitelmallisuus. Asiakaskäyttäytymisen ymmärrys sekä segmentointi ohjaavat erilaisten asiakasryhmien tavoittelemista sekä heidän valikoimistaan markkinoinnin kohteeksi. Verkostomaisessa palveluliiketoiminnassa yritykset pyrkivät keskittämään omaa ydinosaamistaan jaetun vision kautta. Pk-yritysten vähäiset resurssit ja tietotaidon puute ohjaavat kansainvälistymään verkostomallin kautta.

Tutkimusmenetelmiä olivat teemahaastattelu, sisällönanalyysi ja net scouting. Tutkimusaineistosta tulkinnan avulla saatujen tulosten mukaan yrittäjän haastattelun tärkeiksi teemoiksi muodostuivat asiakkaan ominaisuudet sekä liiketoiminta strategian luonne. Net scouting tulosten pohjalta on esitetty kaksi sveitsiläistä pakettimatkayritystä yhteydenoton kohteeksi osana kansainvälistymissuunnitelmaa. Asiantuntijahaastatteluiden perusteella matkailuyrityksen kansainvälistymisessä ja verkostoitumisessa tärkeiksi tekijöiksi nousivat valtakunnan organisaation merkitys, tuttuus, asiakkaan tarve, ensimmäinen tapaaminen sekä palveluiden yhteneväisyys. Kansainvälistymissuunnitelmassa esitetyt toimenpiteet perustuvat asiantuntijahaastatteluissa ilmenneisiin aiheisiin.

Opinnäytetyön toimeksianto sekä yrittäjän haastattelusta ilmentyneet teemat ovat yhteneväisiä asiantuntijahaastatteluista esiintyneiden teemojen kanssa. Tämän perusteella voidaan todeta kansainvälistymissuunnitelmaa kehystävien tekijöiden olevan oikean suuntaiset. Yritykselle tehty kansainvälistymissuunnitelma tarjoaa lähtökohdat laajemman kansainvälistymissuunnitelma luomiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste