Digimarkkinointisuunnitelma: KristillinenKirjakauppa.fi
Kuivalainen, Laura-Emilia (2022)
Kuivalainen, Laura-Emilia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010621
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010621
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tehtävänä oli luoda eri teorialähteiden pohjalta digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajalle, KristillinenKirjakauppa.fi -verkkokaupalle. Digimarkkinointisuunnitelman luotiin P. R. Smithin SOSTAC® -mallin pohjalta, johon sisältyvät yrityksen nykytila-analyysi, tavoitteet, strategia, taktiikat ja toimenpiteet sekä markkinoinnin mittaristo.
Tämän opinnäytetyön tietoperusta koostuu kirjallisuudesta, artikkeleista ja blogikirjoituksista sekä muista työlle tarpeellisista lähteistä. Tietoperustan sisältämän teorian pohjalta syntyi SOSTAC® -mallia noudattava toiminnallisen opinnäytetyön kokonaisuus.
Opinnäytetyön tulos on digimarkkinointisuunnitelma, jota voidaan menestyksekkäästi hyödyntää verkkokaupan digitaalisten kanavien kautta tapahtuvassa markkinoinnissa. Digimarkkinointisuunnitelma antaa yritykselle selkeän kaavan ja perustelut digimarkkinoinnin toteuttamiseen. Suunnitelma kattaa yrityksen nykytila-analyysin sekä markkinoinnin kehitystoimenpiteet valituissa kanavissa. Valmis suunnitelma vastaa toimeksiantajan tarpeisiin, jotka olivat kehittää yrityksen digimarkkinointia perustellusti eri kanavissa näkyvyyden ja myynnin kasvattamiseksi.
Opinnäytetyön tehtävänä oli luoda eri teorialähteiden pohjalta digimarkkinointisuunnitelma toimeksiantajalle, KristillinenKirjakauppa.fi -verkkokaupalle. Digimarkkinointisuunnitelman luotiin P. R. Smithin SOSTAC® -mallin pohjalta, johon sisältyvät yrityksen nykytila-analyysi, tavoitteet, strategia, taktiikat ja toimenpiteet sekä markkinoinnin mittaristo.
Tämän opinnäytetyön tietoperusta koostuu kirjallisuudesta, artikkeleista ja blogikirjoituksista sekä muista työlle tarpeellisista lähteistä. Tietoperustan sisältämän teorian pohjalta syntyi SOSTAC® -mallia noudattava toiminnallisen opinnäytetyön kokonaisuus.
Opinnäytetyön tulos on digimarkkinointisuunnitelma, jota voidaan menestyksekkäästi hyödyntää verkkokaupan digitaalisten kanavien kautta tapahtuvassa markkinoinnissa. Digimarkkinointisuunnitelma antaa yritykselle selkeän kaavan ja perustelut digimarkkinoinnin toteuttamiseen. Suunnitelma kattaa yrityksen nykytila-analyysin sekä markkinoinnin kehitystoimenpiteet valituissa kanavissa. Valmis suunnitelma vastaa toimeksiantajan tarpeisiin, jotka olivat kehittää yrityksen digimarkkinointia perustellusti eri kanavissa näkyvyyden ja myynnin kasvattamiseksi.