dc.contributor.author | Tervo, Joni | |
dc.date.accessioned | 2010-02-12T11:01:26Z | |
dc.date.available | 2010-02-12T11:01:26Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-201001291721 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/7493 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Monaan ja Mona-Tivoliin. Mona ja Mona-Tivoli
ovat kauneudenhoitoalan yrityksiä. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta osasta sekä varsinaisesta empiirisestä
osasta.
Tutkimuksen avulla oli tarkoitus selvittää liikkeiden asiakastyytyväisyys sekä selvittää mahdollisia parannuksen
kohteita. Tutkimusta ei ole rajattu tiettyyn asiakaskuntaan vaan tutkimukseen saivat osallistua
kaikki halukkaat. Asiakkailla oli myös mahdollisuus tuoda esiin omia kehittämisehdotuksia.
Teoreettinen osa muodostuu asiakastyytyväisyyden eri osatekijöistä. Empiirinen osa on toteutettu kyselylomakkeen
avulla, jonka asiakkaat saivat täyttää samalla kun asioivat liikkeessä. Lomakkeita oli jaossa
60 kappaletta molemmissa liikkeissä, eli yhteensä 120 kappaletta. Asiakkaat suhtautuivat positiivisesti
kyselyyn, ja näin ollen 115 lomaketta saatiin täytettynä takaisin.
Saadut tulokset kertovat, että Monan ja Mona-Tivolin asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun.
Tuloksista tuli myös ilmi mahdollinen kehittämisen kohde. | fi |
dc.description.abstract | This final paper is a customer satisfaction survey for Mona and Mona-Tivoli, including a theoretical
part and an empirical part. Mona and Mona-tivoli are beauty care centres.
The objective of the thesis was to study customer satisfaction and suggest any possible objects of improvement.
The research was not limited to any exact group of people, so all customers were able to
participate and tell their own opinions about how service could be improved.
The theoretical part includes different elements of customer satisfaction. The empirical part was carried
out by using short questionnaires, which customers could fill in during their visit. There were 60 questionnaires
in both stores, so the total number was 120. Customers were very open minded with the research
and because of that 115 questionnaires were returned.
From the results it can be concluded that the customers of Mona and Mona-Tivoli are very satisfied
with the service they get. One possible object of improvement was also found. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.subject | kauneudenhoito | |
dc.subject | parturi-kampaamot | |
dc.title | Monan ja Mona-Tivolin asiakastyytyväisyys | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/1973 | |
dc.organization | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Kajaanin ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | Asiakastyytyväisyys | |
dc.subject.specialization | Tuotantotalous | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |