Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Oppilaitoksen myymälän muuttaminen kahvila-myymäläksi

Kontio, Hanna (2014)

 
Avaa tiedosto
ONT FINAL.pdf (1.772Mt)
Lataukset: 


Kontio, Hanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405147747
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehittämisehdotuksia Vantaan ammattiopisto Varian myymälän toiminnan muuttamiseksi asiakaslähtöisemmäksi. Palvelukonsepti haluttiin muuttaa myymälästä kahvila-myymäläksi. Varian Tennistien toimipisteessä on nyt vain myymälä, eikä tarkoituksenmukaisia asiakastiloja ollut. Vantaan ammattiopisto Varia oli tämän opinnäytetyön toimeksiantaja. Vantaan ammattiopisto Varia on viidessä eri toimipisteessä toimiva suuri koulutuksentarjoaja Uudellamaalla. Opiskelijoita Variassa on noin 3 800. Tennistien toimipisteessä opiskelee ja työskentelee päivittäin yhteensä noin 1 400 henkilöä.

Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin palvelua ja siihen liittyvää laatua, sekä miten asiakkaat kokevat laadun ja miten palvelun laatua voidaan kehittää. Opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivisina tutkimusmenetelminä asiakastyytyväisyyskyselyä, havainnointia ja asiakas-tyytyväisyyskyselyiden tuloksien pohjalta tehtyjä teemahaastatteluja. Tutkimusmenetelmien tulokset on koottu yhteenvedoksi ja niiden pohjalta on annettu ehdotuksia myymälä-kahvilan toiminnan kehittämiseksi asiakaslähtöisemmäksi.

Keskeisinä tuloksina asiakastyytyväisyyskyselyjen, havainnointien ja teemahaastattelujen pohjalta saatiin muutostoiveita aukioloaikaan, työasuihin, tarjoomaan ja sen esille asetteluun, asiakas- ja työtiloihin sekä palveluympäristöön. Asiakastilan kehittämiseksi ehdotettiin tilan uudelleen sisustamista, ja asiakasmyönteisen tunnelman luomiseksi voitaisiin myymälä-kahvilassa soittaa taustamusiikkia ja tarjota vaikka aktiviteettina erilaisia lautapelejä.

Tarjooman monipuolistamiseksi ehdotettiin tehtäväksi kiertäviä tuotelistoja, joista näkisi päivittäin, mitä tuotteita valmistetaan. Tarjooman esille asetteluun ja yhtenäiseen työasuun annettiin myös kehittämisehdotuksia. Aukioloaikaa haluttiin muuttaa. Kahvilan henkilökunnalle ehdotettiin myös työpaikkaohjaajakoulutusta, tällöin voidaan hyödyntää omaa kahvilaa läpi lukuvuoden työssäoppimispaikkana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste