Shivers : concept art, and colour and light design for otherworldly experiences
Savela, Late (2022)
Savela, Late
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010816
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010816
Tiivistelmä
Shivers is an exploration of concept art from a portfolio perspective, particularly highlighting colour and light design. Its objective was to create a collection of work in the realm of visual development for film and animation. The development focused on visual storytelling and creating emotionally impactful visuals.
The concepts were developed mainly using 2D methods, with one project being a mix of 2D and 3D methods. The development commenced with research and studying references, and exploration in form of moodboards, sketching and painting. The central techniques used to finish the concepts include digital painting, photobashing, photogrammetry, and 3D modelling.
The result is a collection of three concept art projects. They include work such as a colour script, concepts for creature and environment design and for visual effects, and a finished keyframe illustration. Shivers on konseptitaidetutkielma, joka erityisesti korostaa väri- ja valosuunnittelua. Se käsittelee konseptitaidetta nimenomaan portfolioperspektiivistä. Teososuuden tavoite oli luoda kokoelma konseptitaidetta elokuva- ja animaatioalalle, keskittyen visuaaliseen tarinankerrontaan ja vaikuttavan tunnepitoisen kuvamateriaalin suunnitteluun.
Konseptit kehitettiin käyttämällä lähinnä 2D menetelmiä; yksi projekti oli yhdistys 2D ja 3D menetelmiä. Töiden suunnittelu aloitettiin visuaalisella tutkimustyöllä, moodboardien, luonnostelun ja maalauksen avulla. Viimeistellyissä töissä keskeiset tekniikat olivat digitaalinen maalaus, photobashaus, fotogrammetria ja 3D mallinnus.
Työn tulos on kolmen konseptitaideprojektin kokoelma. Nämä kolme projektia sisältävät erityyppisiä töitä kuten värikäsikirjoituksen, konsepteja olento- ja ympäristösuunnittelulle sekä visuaalisille efekteille ja viimeistellyn avainkehys kuvituksen.
The concepts were developed mainly using 2D methods, with one project being a mix of 2D and 3D methods. The development commenced with research and studying references, and exploration in form of moodboards, sketching and painting. The central techniques used to finish the concepts include digital painting, photobashing, photogrammetry, and 3D modelling.
The result is a collection of three concept art projects. They include work such as a colour script, concepts for creature and environment design and for visual effects, and a finished keyframe illustration.
Konseptit kehitettiin käyttämällä lähinnä 2D menetelmiä; yksi projekti oli yhdistys 2D ja 3D menetelmiä. Töiden suunnittelu aloitettiin visuaalisella tutkimustyöllä, moodboardien, luonnostelun ja maalauksen avulla. Viimeistellyissä töissä keskeiset tekniikat olivat digitaalinen maalaus, photobashaus, fotogrammetria ja 3D mallinnus.
Työn tulos on kolmen konseptitaideprojektin kokoelma. Nämä kolme projektia sisältävät erityyppisiä töitä kuten värikäsikirjoituksen, konsepteja olento- ja ympäristösuunnittelulle sekä visuaalisille efekteille ja viimeistellyn avainkehys kuvituksen.