Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma : case Veiterä Ry
Segerman, Emil (2022)
Segerman, Emil
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912884
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912884
Tiivistelmä
Digitaalisen markkinointiviestinnän merkitys erityisesti urheiluseuroille on kasvattanut merkitystään jatkuvasti viime vuosien aikana. Lappeenrantalaisen jääpalloilun erikoisseura Veiterä ry:n kaltaisen, pääasiassa vapaaehtoisvoimin toimivalle urheiluseuralle modernit digitaalisen markkinointiviestinnän välineet ja erityisesti Instagramin, Facebookin ja Youtuben kaltaisten sosiaalisen median kanavien hyödyntäminen tunnettuuden ja sitä kautta toiminnan pyörittämiseen saatavien rahavirtojen lisääminen on äärimmäisen tärkeää. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli rakentaa Veiterä ry:lle SOSTAC-viitekehystä hyödyntäen kattava ja toteuttamiskelpoinen digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma. Suunnitelmaa voidaan tulevaisuudessa käyttää ohjenuorana Veiterä ry:n toiminnan kehittämiseen erityisesti digitaalisen markkinoinnin näkökulmasta. The importance of digital marketing communications has increased significantly especially in the context of sports marketing. For an amateur-based sports team that is largely operated by volunteers, modern digital marketing tools and especially social media platforms like Instragram, Facebook and Youtube are increasingly more important. These platforms can be efficiently utilized with limited financial and people resources to increase the awareness and thus attraction towards Veiterä ry and bandy as a sport, further increasing the already scarce financial resources through increased ticket sales and sponsorship cash flows. The purpose of this thesis was to create a digital marketing communication plan for Veiterä ry utilizing the SOSTAC-framework. The plan can be going forward utilized as a guideline in developing the overall quality of digital marketing Veiterä carries out.