Markkinointisuunnitelma : case: HB Promotion
Alatupa, Roope; Kulmala, Tommi (2022)
Alatupa, Roope
Kulmala, Tommi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912847
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912847
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa toimeksiantajalle markkinointisuunnitelma, markkinoinnin vuosikalenteri sekä viikkotasoinen somekalenteri. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi HB Promotion. Opinnäytetyön tavoitteena oli toimeksiantajan pyynnöstä tehostaa ja helpottaa markkinoinnin suunnittelua. Työssä käytettiin apuna erilaisia markkinoinnin teorioita sekä analyyseja.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Tutkimuskysymyksenä oli ”Millä eri keinoilla HB Promotionin markkinoinnin suunnitelmallisuutta voidaan kehittää?”
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja sekä markkinoinnin suunnittelua. Teoriaosuus pohjautuu alan kirjallisuuteen ja erilaisiin verkkojulkaisuihin. Toiminnallisen osuuden rakentamisessa käytettiin havainnointia, toimeksiantajan haastattelua sekä erilaisia analyyseja.
Työn lopputuloksena saatiin toimivat suuntaviivat markkinoinnin suunnittelulle, markkinoinnin vuosikalenteri sekä viikkotasoinen somekalenteri. Markkinointisuunnitelman avulla saatiin tuotettua käyttökelpoisia toimenpiteitä, joiden avulla yrityksen markkinoinnin suunnitelmallisuutta pystytään kehittämään.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Tutkimuskysymyksenä oli ”Millä eri keinoilla HB Promotionin markkinoinnin suunnitelmallisuutta voidaan kehittää?”
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja sekä markkinoinnin suunnittelua. Teoriaosuus pohjautuu alan kirjallisuuteen ja erilaisiin verkkojulkaisuihin. Toiminnallisen osuuden rakentamisessa käytettiin havainnointia, toimeksiantajan haastattelua sekä erilaisia analyyseja.
Työn lopputuloksena saatiin toimivat suuntaviivat markkinoinnin suunnittelulle, markkinoinnin vuosikalenteri sekä viikkotasoinen somekalenteri. Markkinointisuunnitelman avulla saatiin tuotettua käyttökelpoisia toimenpiteitä, joiden avulla yrityksen markkinoinnin suunnitelmallisuutta pystytään kehittämään.