KOHTI SELKEÄMPÄÄ MERTA : KATSAUS AAVA BOOKS OY:N MARKKINOINNILLISIIN TOIMENPITEISIIN
Oja, Linnea (2006)
Oja, Linnea
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291723
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001291723
Tiivistelmä
Aava Books Oy on Kanteleella toimiva kirjankustantamo. Aava Books Oy:n ongelmana on tehokkaan myynnin
ja markkinoinnin puuttuminen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella Aava Books Oy:n mahdollisuuksia
ja kehittää sen markkinointia. Opinnäytetyö on katsaus yrityksen markkinoinnillisiin toimenpiteisiin.
Opinnäytetyön teoriaosuus painottuu markkinoinnin suunnitteluun, kampanjasuunnitteluun ja lanseeraukseen.
Empiriaosassa on Aava Books Oy:n lyhyen kuvauksen jälkeen analysoitu yrityksen nykytilaa ja asetettu sen pohjalta
tavoitteet ja päämäärät. Lopuksi on mietitty markkinoinnillisia toimenpiteitä tavoitteiden saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tekijän toimesta laadittiin mm. esimerkki myyntikirjeestä.
Lopputuloksena on markkinointisuunnitelma Aava Books Oy:lle. Opinnäytetyön tehtävänä on auttaa yrittäjää
jatkamaan liiketoimintaansa eli löytämään sopivat markkinat ja kasvattamaan myyntiä.
ja markkinoinnin puuttuminen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella Aava Books Oy:n mahdollisuuksia
ja kehittää sen markkinointia. Opinnäytetyö on katsaus yrityksen markkinoinnillisiin toimenpiteisiin.
Opinnäytetyön teoriaosuus painottuu markkinoinnin suunnitteluun, kampanjasuunnitteluun ja lanseeraukseen.
Empiriaosassa on Aava Books Oy:n lyhyen kuvauksen jälkeen analysoitu yrityksen nykytilaa ja asetettu sen pohjalta
tavoitteet ja päämäärät. Lopuksi on mietitty markkinoinnillisia toimenpiteitä tavoitteiden saavuttamiseksi.
Opinnäytetyön tekijän toimesta laadittiin mm. esimerkki myyntikirjeestä.
Lopputuloksena on markkinointisuunnitelma Aava Books Oy:lle. Opinnäytetyön tehtävänä on auttaa yrittäjää
jatkamaan liiketoimintaansa eli löytämään sopivat markkinat ja kasvattamaan myyntiä.