Markkinointisuunnitelma yritykselle iiArt
Haikonen, Iia-Stiina (2022)
Haikonen, Iia-Stiina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013327
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013327
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pohdittiin kohdeyritykselle iiArt erilaisia mahdollisuuksia markkinoinnin parissa, joita voitaisiin käyttää tulevaisuudessa hyödyksi vuosittain. Teoria-osuudessa tutkittiin erilaisia markkinointisuunnitelman osa-alueita ja avattiin niiden tuomia hyötyjä yritykselle. Siinä käytiin läpi eri markkinoinnin suunnittelun vaiheita, kuten lähtökohta-analyysit, segmentointi, strategia, markkinointimix, budjetti ja aikataulu, sekä markkinoinnin seurantaa. Seuraavassa osiossa tarkasteltiin lähemmin kohdeyrityksen iiArt lähtökohtia, miten ja millaisessa ympäristössä yritys on tähän asti toiminut, mitä kanavia yritys on käyttänyt aiemmin markkinointiin ja laadittiin yritykselle SWOT-analyysi sekä tuotiin tavoitteita esille. Viimeisessä osiossa yritykselle luotiin tulevaisuuteen ja tavoitteisiin sopiva markkinointisuunnitelma, sisältäen mm. yritysilmeen vakinaistamisen brändin tyylille sopivaksi, käytiin läpi kanavia joihin markkinointi tulisi jatkossa kohdistaa, selkeytettiin yrityksen verkkosivuja, pohdittiin tuotteita, hinnoittelua sekä palvelua ja luotiin yritykselle markkinoinnin tueksi vuosikello, jota hyödyntämällä voidaan helpottaa markkinoinnin tekemistä tulevaisuudessa, ja pystytään entistä suunnitelmallisemmin toteuttamaan haluttuja toimenpiteitä.