Asiakastyytyväisyyskyselyn kehittäminen kehitysvammaisten toimintakeskukselle Eurassa
Vuorinen, Jenni (2022)
Vuorinen, Jenni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060113935
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060113935
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toiminnallisena tavoitteena oli luoda Euran kunnan toimintakeskuksen työntekijöiden käyttöön asiakkaille soveltuva asiakastyytyväisyyskysely sekä siihen tarvittava vastauksia, kyselyn tuloksia ja laadun arviointia helpottava työkalu vaihtoehtoisia ja tukevia kommunikaatiomenetelmiä käyttäen. Työ koostuu teoriaosuudesta, jossa pohdin kehittämistehtävän tarvetta ja kommunikoinnin tärkeyttä jokaisen ihmisen perusoikeutena ja tärkeänä osana yhteiskuntaan osallistumisessa, ja toisessa osassa esittelen vaihtoehtoisia kommunikaatiomenetelmiä sekä varsinaista työskentelyprosessia ja perustelen valintoja. Opinnäytetyön tulos on tilaajan tarpeisiin luotu asiakastyytyväisyyskysely, jolla voidaan arvioida Euran kunnan toimintakeskuksen yksiköiden ja vammaispalveluiden toimintaa työ- ja päivätoiminnan sekä avotyön osalta.