Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Aloittavan hotellin markkinointisuunnitelma

Asikainen, Meri (2022)

 
Avaa tiedosto
Asikainen_Meri.pdf (854.7Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Asikainen, Meri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113859
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona yritykselle X. Työn tavoitteena oli laatia aloittavalle majoitusalan yritykselle kustannustehokas markkinointisuunnitelma, joka ohjaa ja tehostaa yrityksen markkinointitoimia, sekä antaa keinot markkinoinnin seurantaan. Opinnäytetyön päätutkimuskysymys on, kuinka markkinoida toimintansa aloittavaa majoitusalan yritystä kustannustehokkaasti, ja alatutkimuskysymyksiä, miten markkinointia kohdennetaan ja mitkä ovat parhaat keinot ja kanavat toimeksiantajayrityksen markkinoinnissa.

Toimivimmiksi markkinointikanaviksi toimeksiantajan tapauksessa valikoituivat sosiaalinen media, yrityksen internetsivut, paikallislehti, ikkunamainokset, yhteistyökumppanuudet paikallisten yritysten ja yhteisöjen kanssa, sekä puskaradio. Sopivimmiksi markkinointikeinoiksi puolestaan valikoituivat verkostoituminen, tarinallistaminen, tes- tiasiakkaiden hakuprosessi ja kohdennetun markkinoinnin hyödyntäminen. Ilmaisten ja edullisten markkinointikanavien käyttö vastasi myös päätutkimuskysymyksen kustannustehokkuusedellytykseen.

Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka jakautuu teoriaosaan ja toiminnalliseen osaan. Teoriaosuus koostuu markkinoinnin keskeisistä käsitteistä, joita käytettiin hyödyksi toimeksiantajan markkinoinnin suunnittelussa. Työn tietoperustana käytettiin markkinoinnin kirjallisuutta, tutkimuksia ja verkkolähteitä. Lisäksi toteutettiin benchmarking-tutkimus, josta saatiin tukea markkinointitoimien suunnitteluun. Markkinointisuunnitelman ohella yritykselle laadittiin markkinoinnin vuosikello, johon koottiin kuukausitasolla seuraavan kalenterivuoden merkittävät tapahtumat.

Kaikki laaditut tuotokset otetaan toimintansa aloittavassa yrityksessä lähiaikoina käyttöön. Toimeksiantaja aloittaa pikimmiten suositellun tarinallistamisprosessin ja toiminnan aloittamisajankohdan täsmennyttyä käyttöön otetaan myös markkinoinnin vuosikello.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste