Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändin luominen pienelle etniselle yritykselle Instagrammissa

Abdullahi, Hani; Ayaan, Abdi; Hashi, Faiso (2022)

 
Avaa tiedosto
Abdi_Abdullahi_Hashi.pdf (3.351Mt)
Lataukset: 


Abdullahi, Hani
Ayaan, Abdi
Hashi, Faiso
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060314960
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Itä-Helsingissä sijaitsevan somaliravintolan kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sosiaalisen median brändi Instagramiin ja tuottaa siellä sisältöä. Tavoitteena oli luoda imagoa sekä brändiä ravintolalle sekä tutkia asiakkaiden mielikuvaa ravintolasta. Opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsitellään digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa, Instagramia ja Instagram markkinoinnin hyötyjä ja haittoja. Aiheeseen liittyvää teoria, kerättiin kirjallisuudesta, sekä ajankohtaisista verkkolähteistä. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tutkimuksena. Tässä opinnäytetyössä suunnitelmana oli luoda yritykselle sosiaalisen median alusta Instagramiin, jotta se tavoittaisi entistä laajemman asiakaskunnan sekä paremman näkyvyyden sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyön tuloksena Rahma Ravintola on saanut alustan, jossa he voivat pysyä yhteydessä ja kommunikoida johdonmukaisesti vanhojen, sekä uusien asiakkaidensa kanssa. Ravintolan Instagram sivustolla on tällä hetkellä yhteensä 238 seuraajaa luomisen jälkeen. Ensimmäisessä julkaisussa käytimme vain hashtag menetelmää, jonka avulla seuraajat löytävät mielenkiinnon kohteiden perusteella haluamaansa sisältöä sekä keräsimme seuraajia luomalla yhteyden samankaltaisten sivustojen kanssa. Jaoimme ravintolan julkaisuja omissa sosiaalisen median kanavissa, jolloin sivun seuraajat nousivat 140 seuraajaan. Tämän opinnäytetyön tuotosten myötä ravintolan asiakaskunnassa on huomattu muutosta omistajan havaintojen mukaan, ravintolassa on käynyt Instagramin kautta vinkkiä saaneita asiakkaita. Jatkoehdotuksena esitimme, että yritys ylläpitää Instagram sivustoa aktiivisesti, muun muassa tuottamalla ja jakamalla sisältöjä. Lisäksi ravintolan tulee hyödyntää lähitulevaisuudessa myös muita sosiaalisen median kanavia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste