Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mainos safarimatkojen myyntien parantamista varten

Elo, Aleksi; Kalkan, Sannimari (2022)

 
Avaa tiedosto
Elo_Kalkan.pdf (427.6Kt)
Lataukset: 


Elo, Aleksi
Kalkan, Sannimari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315001
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella mainos, jonka avulla toimeksiantaja eli Art In Tanzania lisää safarimatkojen myyntiä. Tavoitteena oli tuottaa mainos, jota toimeksiantaja voi hyödyntää tulevaisuudessa. Mainoksen tarkoituksena on myös houkutella asiakkaita safarimatkoille sekä samalla korostaa hyväntekeväisyyttä, johon matkojen tulot menevät. Opinnäytetyössä käytetään tietoperustana markkinointiviestinnän, markkinoinnin, mainonnan ja elämysmatkailun teorioita.

Tutkimusmenetelmät opinnäytetyössä olivat teemahaastattelu ja benchmarking. Teemahaastattelun tuloksen ja siinä käytettävän sisällönanalyysin perusteella päätettiin tehdä digitaalinen mainos, jotta se olisi mahdollisimman helppo jakaa toimeksiantajan sosiaalisenmedian eri kanavoissa ja tavoittaisi mahdollisimman paljon ihmisiä. Benchmarkingia hyödynnettiin kolmen eri mainoksen analysoinnissa. Mainoksia mitataan värien, lauseiden ja kuvien määrän sekä mainoksen koon perusteella. Myös mainoksen julkaisualustojen, sponsoreiden ja muiden mainoksessa mainostettavien asioiden määrää mitattiin. Benchmarking tuloksena mainos pohjautuu benchmarking spesifikaation mittayksikkö arvoihin sekä mainosten keskiarvollisiin tuloksiin näissä kategorioissa.

Tutkimusmenetelmien tulosten perusteella kehitettiin mainos, jonka pääteemana on safarimatkat. Safarimatkoja on korostettu sekä tekstiosiossa että kuvassa. Mainoksen toisena teemana on hyväntekeväisyys, jota kansalaisjärjestö tekee safarimatkojen ohella. Hyväntekeväisyys tulee esille mainokseen liitetyssä tekstissä. Mainoksessa kuvan sekä värien tarkoituksena oli luoda safarimainen tunnelma sekä havainnollistaa safarimatkaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste