Markkinointiviestinnän visuaalisen ilmeen suunnittelu : case Hikoki kiertuekampanja 2021
Skreosen, Maija (2022)
Skreosen, Maija
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615576
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda visuaalinen ilme kiertuekampanjan markkinointiviestintään. Toimeksiantajana toimi HiKOKI Power Tools Finland Oy, joka on akku- ja sähkötyökalujen maahantuoja Suomessa. Visuaalinen ilme luotiin Hikoki kiertue 2021-kiertuekampanjalle. Tavoitteena oli vastata tutkimuskysymykseen: millainen visuaalinen ilme tukee kiertuekampanjan markkinointiviestintää?
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, brändiä, visuaalisen ilmeen suunnittelua ja tapahtumamarkkinointia. Teoriapohja muodostettiin aiemman kirjallisuuden pohjalta. Pyrkimyksenä oli selvittää mistä markkinointiviestintä koostuu ja mitä visuaalisen ilmeen suunnittelussa tulee huomioida.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallinen osuus rakentui teoriaosuuden ja tilanneanalyysin pohjalta. Keskeisiksi tavoitteiksi nousivat visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen ja päivittäminen.
Toiminnallisessa osuudessa luotiin linjaukset uudelle visuaaliselle ilmeelle. Lopuksi esiteltiin visuaalisen ilmeen käyttöä eri kanavissa. Tuloksena on yhtenäinen ja tarkoituksenmukainen visuaalinen ilme.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää, brändiä, visuaalisen ilmeen suunnittelua ja tapahtumamarkkinointia. Teoriapohja muodostettiin aiemman kirjallisuuden pohjalta. Pyrkimyksenä oli selvittää mistä markkinointiviestintä koostuu ja mitä visuaalisen ilmeen suunnittelussa tulee huomioida.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Toiminnallinen osuus rakentui teoriaosuuden ja tilanneanalyysin pohjalta. Keskeisiksi tavoitteiksi nousivat visuaalisen ilmeen yhtenäistäminen ja päivittäminen.
Toiminnallisessa osuudessa luotiin linjaukset uudelle visuaaliselle ilmeelle. Lopuksi esiteltiin visuaalisen ilmeen käyttöä eri kanavissa. Tuloksena on yhtenäinen ja tarkoituksenmukainen visuaalinen ilme.