Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa : case Vetris Hierojat
Huvinen, Mia (2022)
Huvinen, Mia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615823
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615823
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli markkinoinnin kehittäminen sosiaalisen median keinoin Vetris Hierojilla. Sosiaalinen media on Vetris Hierojien tärkein markkinointikanava. Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka asiakkaita voidaan segmentoida, millaista heidän ostokäyttäytymisensä sekä sosiaalisen median käyttönsä on. Teoriaosuus perustui asiakkaiden segmentointiin, ostokäyttäytymiseen, markkinointiin.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja sen aineisto kerättiin puolistrukturoitujen teemahaastatteluiden ja benchmarkingin avulla. Benchmarkingissa vertailukohteena olivat kaksi hieronta-alan yritystä ja yksi muu hyvinvointialan yritys. Haastattelut perustuivat saturaatioon, jonka perusteella haastateltavia oli 9. Aineiston analyysissä hyödynnettiin laadullista sisällönanalyysiä.
Tulokset osoittavat, että yrityksen kannattaa keskittää markkinointinsa erityisesti Instagramin tarinat osioon. Julkaisujen ajankohdalla on vaikutus kuluttajien tavoitettavuuteen. Kuluttajien kiinnostukseen vaikuttavat sisällön laadukkuus ja toteutustapa.
Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja sen aineisto kerättiin puolistrukturoitujen teemahaastatteluiden ja benchmarkingin avulla. Benchmarkingissa vertailukohteena olivat kaksi hieronta-alan yritystä ja yksi muu hyvinvointialan yritys. Haastattelut perustuivat saturaatioon, jonka perusteella haastateltavia oli 9. Aineiston analyysissä hyödynnettiin laadullista sisällönanalyysiä.
Tulokset osoittavat, että yrityksen kannattaa keskittää markkinointinsa erityisesti Instagramin tarinat osioon. Julkaisujen ajankohdalla on vaikutus kuluttajien tavoitettavuuteen. Kuluttajien kiinnostukseen vaikuttavat sisällön laadukkuus ja toteutustapa.