Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Itsensä johtaminen myyntityön mahdollistajana : case Würth Oy

Purovesi, Eero (2022)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Purovesi_Eero.pdf (554.2Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Purovesi, Eero
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159293
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia alalla tapahtuvaa muutosta ja perehtyä syihin, minkä takia itsensä joh tamisen taitoa pidetään entistä tärkeämpänä myyjän perustaitona. Tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa
itsensä johtamisen merkitys ja tarve osana myyjän arkista työskentelyä. Tärkeimpänä tutkimuskysymyksenä
tutkimukselle toimi: ”Miksi tulevaisuuden myyjän on osattava johtaa itseään?”. Tutkimustyö auttaa case organisaatiota ymmärtämään paremmin itsensä johtamisen merkitystä päivittäisenä myyntityön tukipila rina.
Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Opinnäytetyön aineistonkeruume netelmänä hyödynnettiin puolistrukturoitua teemahaastattelua. Teemahaastattelut toteutettiin viidelle
case-organisaatiossa työskentelevälle henkilölle maaliskuussa 2022. Neljä haastateltavista työskenteli toi sistaan eroavissa myynnin työtehtävissä ja yksi haastateltavista johtotehtävissä. Valitsemalla teemahaastat teluihin viisi toisistaan erilaisissa työtehtävissä työskentelevää haastateltavaa, tutkimustyön haastatteluista
saatiin mahdollisimman paljon toisistaan eroavia näkemyksiä sekä kokemuksia. Teemahaastatteluista saa dut vastaukset nauhoitettiin, litteroitiin ja niitä analysoitiin laadullisen sisältöanalyysin avulla.
Tutkimuksessa selvisi, että itsensä johtaminen toimii Würthilla yhtenä tärkeimpänä myyntityötä mahdollis tavana voimavarana. Tuloksia analysoidessa selvisi myös, että myyjän työnkuva ei ole muuttunut paljon
Würthilla viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. Suurin muutos myyjien työnkuvassa näkyy digitali saatiota hyödyntävien myyntijärjestelmien lisääntymisenä. Tutkimuksessa selvisi, että itsekurilla, positiivi sella elämänasenteella sekä henkilökohtaisesta työmotivaatiosta huolehtimalla Würth Oy:n myyjät mahdol listavat oman työssään onnistumisen. Tutkimuksella luotiin lisäarvoa ja ymmärrystä itsensä johtamisen
taidon tärkeydestä ja sen kokonaisvaltaisesta hallitsemisesta. Tutkimuksen avulla case-organisaation on
mahdollista kehittää omaa toimintaansa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste