Sitouttavaa someviestintää sisältömarkkinoinnin keinoin
Hassinen, Tytti (2022)
Hassinen, Tytti
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716446
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716446
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yrityksen sosiaalisen median markkinoinnin kehittämistä sisältömarkkinoinnin keinoin. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella toimeksiantajalle toimenpide-ehdotuksia sosiaalisen median mainontaan. Tarkoituksena oli pohtia sisältömarkkinoinnin näkökulmasta sopivimpia mainonnan työkaluja ja menetelmiä yrityksen Facebook- ja Instagram-kanaville. Työn toimeksiantajana toimi joensuulainen sisustusalan yritys, Tupatarvike.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä. Teoreettinen viitekehys muodostui aiheeseen liittyvästä ajankohtaisesta kirjallisuudesta ja verkkolähteistä. Teoriaosuuden ensimmäisessä osassa käsitellään perinteisen markkinoinnin ja digimarkkinoinnin eroja sekä sisältömarkkinoinnin osa-alueita. Toisessa osuudessa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen kanavista Facebookin ja Instagramin markkinointimenetelmiä.
Opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle sisältömarkkinoinnin toimenpide-ehdotuksia, jotka on suunniteltu yksilöidysti yrityksen kohderyhmiä ja tavoitteita mukaillen. Toimenpide-ehdotukset auttavat toimeksiantajaa kehittämään sosiaalisen median markkinointiaan asiakaslähtöiseen ja asiakkaita sitouttavaan suuntaan.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä. Teoreettinen viitekehys muodostui aiheeseen liittyvästä ajankohtaisesta kirjallisuudesta ja verkkolähteistä. Teoriaosuuden ensimmäisessä osassa käsitellään perinteisen markkinoinnin ja digimarkkinoinnin eroja sekä sisältömarkkinoinnin osa-alueita. Toisessa osuudessa käsitellään sosiaalista mediaa ja sen kanavista Facebookin ja Instagramin markkinointimenetelmiä.
Opinnäytetyö antaa toimeksiantajalle sisältömarkkinoinnin toimenpide-ehdotuksia, jotka on suunniteltu yksilöidysti yrityksen kohderyhmiä ja tavoitteita mukaillen. Toimenpide-ehdotukset auttavat toimeksiantajaa kehittämään sosiaalisen median markkinointiaan asiakaslähtöiseen ja asiakkaita sitouttavaan suuntaan.