Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mielen muutostila : brändin identiteetin ja visuaalisen ilmeen suunnittelu

Efremova, Ekaterina (2022)

Avaa tiedosto
Efremova_Ekaterina.pdf (108.9Mt)
Lataukset: 


Efremova, Ekaterina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716319
Tiivistelmä
Tänä päivänä hyvinvointi ja mielenterveys ovat ajankohtaisia asioita. Luontoavusteiset menetelmät tarjoavat hyvät mahdollisuudet kestävään kehitykseen ja ihmislähtöisyyteen nykyiselle ja tuleville sukupolville. Hyvin suunnitellulla visuaalisella ilmeellä voidaan tukea luontolähtöisten palvelujen tarjoavia yrityksiä vahvistamalla brändiä ja herättämällä mielenkiintoa.

Opinnäytetyöni keskittyy brändin identiteetin rakentamiseen ja visuaalisen ilmeen suunnitteluun aloittavalle luontoavusteiselle yritykselle. Kirjallisuuskatsauksen avulla perehdytään brändin identiteetin ja visuaalisen suunnittelun teoriaan sekä tuodaan esiin menetelmiä, jotka auttavat havaitsemaan brändin ydintä. Identiteetin luominen vaati tutkimustyötä sekä keskusteluja ja suunnittelua. Työpajat ovat tärkeässä roolissa yritysidentiteetin selvittämiseksi sekä asiakkaan toiminnan selkeyttämiseksi. Identiteetin määrittely toimii pohjana visuaaliselle suunnittelulle sekä brändin toiminnalle.

Päätavoitteena oli saada selville brändin identiteetti ja sen perusteella luoda aito, arvoja heijastava visuaalinen ilme. Yksi tavoitteista oli välittää ymmärrystä luontoympäristön tärkeästä roolista ihmisen hyvinvointia ajatellen sekä uusien mahdollisuuksien oivallusta. Työssäni tutkitaan, mikä on nykyihmisen hyvinvointitilanne ja nostetaan esiin mielenterveysongelmien kasvavat luvut. Selvitetään luontoympäristön ja luontolähtöisten menetelmien vaikutukset sekä esitetään liiketoimintamahdollisuudet.

Suunnitteluprosessini lopputuloksena esittelen yrityksen äänensävyn ja visuaalisen ilmeen, johon kuuluuvat logo, värit, typografia, kuvitukset, valokuvamaailma, ilmeen sovellukset, verkkosivut sekä somekanavat. Kaikki tiedot kootaan brändikäsikirjaan, jonka tarkoituksena on ohjeistaa visuaalisen ilmeen käyttöä sekä määritellä brändiä koskevat suuntaviivat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste