Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Metsäpalveluyrityksen myynnin ja markkinoinnin kehittäminen

Lötjönen, Samuli (2022)

 
Avaa tiedosto
Lotjonen_Samuli.pdf (989.3Kt)
Lataukset: 


Lötjönen, Samuli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816876
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin palvelemaan työn laatijan olemassa olevaa metsäpalveluyritystä. Yrityksen tarkoituksena on laajentaa asiakaskuntaa yritysten välisestä myynnistä myös kuluttajamyyntiin, jossa metsäpalveluita tarjotaan suoraan metsänomistajille.

Puunkäytön lisääntyessä metsäpalveluiden kysyntä tulee kasvamaan. Myös metsänomistajakunnassa tapahtuvien muutosten, kuten ikääntymisen ja kaupungistumisen myötä ostopalveluita tullaan käyttämään entistä enemmän. Metsänomistajakunnassa tapahtuvien muutosten myötä myös metsäpalveluyritysten toimintaa on muutettava palvelemaan metsänomistajia asiakaslähtöisemmin kuin ennen.

Kehittämistyön tavoitteena on suunnitella metsäpalveluyrityksen tulevaisuuden toimintaa. Toiminnan suunnittelun taustalla on luoda myyntiä ja markkinointia varten toimenpidesuunnitelma, jolla tavoitellaan yrityksen myynnin lisäämistä.
Kehittämistyössä onnistuttiin tuomaan esille uudenlaisia ideoita metsäpalveluiden myyntiin, kuten dronen käyttö laadunvarmentamisessa sekä mainosbanderollin hyödyntäminen markkinoinnin keinona.

Kehittämistyötä varten käytettiin erilaisia metsäalaan- ja markkinointiin liittyvää kirjallisuutta sekä tutkimustuloksia. Työtä varten tutustuttiin myös muiden metsäpalveluyrittäjien toimintaan ja kerättiin heidän toiminnastaan tietoa. Kehittämistyössä yritykselle kehitettiin toimintatapoja mm. hinnoitteluun sekä markkinointiin. markkinoinnissa yrityksen markkinointistrategiana on keskittyä digitaaliseen markkinointiin, joka on varsinkin metsäpalvelualalla uutta. Myös hinnoittelumallissa on eroja muihin metsäpalveluyrityksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste