Asiakasyritysten visuaalisiin ilmeisiin mukautetun asiakaspalvelusuunnittelun tuen kehittäminen
Aalto, Minna (2022)
Aalto, Minna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916962
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916962
Tiivistelmä
Kehittämistyöni tarkoituksena oli selvittää yhden yrityksen asiakaspalvelun työntekijöiden visuaalisen suunnittelun työpolku. Havainnoimalla tätä yhdessä sekä käymällä läpi esiin nousseita haasteita on pyrkimys löytää juuri tämän yhden yrityksen työntekijöiden työtä helpottavia ratkaisumalleja. Työn tavoitteena oli asiakaspalvelun työntekijöiden visuaalisen työn teon helpottaminen.
Visuaalinen viestintä on nykyään jo osa jokaisen yrityksessä työskentelevän viestijän työnkuvaa, oli sitten kyse markkinoinnin tai vaikkapa asiakaspalvelun ammattilaisesta. Oman ammattiosaamisen lisäksi pitäisi hallita myös visuaalisen viestinnän ammattiosaamista.
Työn toimeksiantajayritys on suomalainen SaaS-yritys Giosg.com Oy. Kehittämistyön aihe oli toivottu kehittämistyö ja se lähti liikkeelle työntekijöiden tarpeesta, ei niinkään suoranaisesta toimeksiannosta yritykseltä.
Kehittämistyön tuloksina syntyi kolme kehittämisehdotusta asiakaspalvelun työntekijöiden teemahaastattelujen ja ideointityöpajan avulla. Työn ansiosta Giosg sai myös selkeämmän suunnan ja konkreettisia jatkokehitysohjeita visuaalisen työn teon helpottamiseen.
Visuaalinen viestintä on nykyään jo osa jokaisen yrityksessä työskentelevän viestijän työnkuvaa, oli sitten kyse markkinoinnin tai vaikkapa asiakaspalvelun ammattilaisesta. Oman ammattiosaamisen lisäksi pitäisi hallita myös visuaalisen viestinnän ammattiosaamista.
Työn toimeksiantajayritys on suomalainen SaaS-yritys Giosg.com Oy. Kehittämistyön aihe oli toivottu kehittämistyö ja se lähti liikkeelle työntekijöiden tarpeesta, ei niinkään suoranaisesta toimeksiannosta yritykseltä.
Kehittämistyön tuloksina syntyi kolme kehittämisehdotusta asiakaspalvelun työntekijöiden teemahaastattelujen ja ideointityöpajan avulla. Työn ansiosta Giosg sai myös selkeämmän suunnan ja konkreettisia jatkokehitysohjeita visuaalisen työn teon helpottamiseen.