Henkilökohtaisen myyntityön kehittäminen
Sievänen, Eemil (2022)
Sievänen, Eemil
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061117474
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061117474
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittyä myyjänä teleoperaattori yrityksessä. Tämä opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena ja kehitystä seurattiin kahdeksan viikon aikana. Opinnäytetyön teoreettinen tavoite oli kuvata kehityskohdat. Kehityskohtia hyödynnettiin seurantaviikoilla. Seurantaviikkojen avulla tutkittiin kuinka kehityskohdat auttavat myyntityötä ja sen kehittämistä.
Opinnäytetyön teoriapuolella kuvailtiin nykyhetkisen työn eri osa-alueita sekä keskityttiin kehityskohtiin. Teoriapuolen tavoitteena oli antaa lähtökohdat seurantaviikoille. Tärkeimmät kehityskohdat olivat myyntiprosessin, asiakaslähtöisyyden, lisämyynnin, asiakkuuksien hoidon sekä itsensä johtamisen kehittäminen.
Seurantaviikoilla raportoitiin keskeisimpiä oppeja kehityskohtiin liittyen. Analysoimalla viikkotasolla kehitystä pystyttiin seurantaviikkojen edetessä havainnoimaan toimivimmat käytänteet. Seurantaviikkojen keskeisimmät tulokset ja havainnot viittasivat vahvasti asiakaslähtöisemmän myyntityylin tärkeyteen.
Opinnäytetyön teoriapuolella kuvailtiin nykyhetkisen työn eri osa-alueita sekä keskityttiin kehityskohtiin. Teoriapuolen tavoitteena oli antaa lähtökohdat seurantaviikoille. Tärkeimmät kehityskohdat olivat myyntiprosessin, asiakaslähtöisyyden, lisämyynnin, asiakkuuksien hoidon sekä itsensä johtamisen kehittäminen.
Seurantaviikoilla raportoitiin keskeisimpiä oppeja kehityskohtiin liittyen. Analysoimalla viikkotasolla kehitystä pystyttiin seurantaviikkojen edetessä havainnoimaan toimivimmat käytänteet. Seurantaviikkojen keskeisimmät tulokset ja havainnot viittasivat vahvasti asiakaslähtöisemmän myyntityylin tärkeyteen.