Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tulevaisuuden terveyspalvelua tekemässä : Päivystysapu 116117 -palvelun kehittäminen ennakoinnin menetelmin

Tukiainen, Taru (2022)

 
Avaa tiedosto
Tukiainen_Taru.pdf (972.5Kt)
Lataukset: 


Tukiainen, Taru
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061117494
Tiivistelmä
Päivystysapu 116117 on julkisen terveydenhuollon järjestämä päivystysaikaisiin kiireellisiin terveysongelmiin keskittynyt puhelinpalvelu. Palvelun tuottamisesta vastaavat sairaanhoitopiirit ja kunnat, tulevaisuudessa hyvinvointialueet. Julkisomisteinen DigiFinland Oy koordinoi Päivystysapu-palvelun kansallista kehittämistä sekä kehittää puhelinpalvelun rinnalle digipalvelua.

Terveydenhuollon toimintaympäristö elää kiivasta muutosten aikaa. Viime vuodet koronapandemia on haastanut alaa, hoitajapula tuntuu jokapäiväisessä arjessa ja hoitovelka painaa päälle. Koronapandemia vauhditti digiharppausta myös terveydenhuollossa. Lähestyvä sote-uudistus siirtää terveydenhuollon järjestämisvastuun hyvinvointialueille vuoden 2023 alussa. Edessämme voi jo tiedossa olevien uudistuksien lisäksi olla villejä kortteja, tapahtumia, jotka muuttavat nopeasti ja yllättäen yhteiskuntaa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tietoa, jonka avulla voidaan suunnata Päivystysapu 116117 -palvelun tulevien vuosien kehittämistä. Keskeisinä selvitettävinä teemoina olivat palvelun toimintaympäristön muutokset lähitulevaisuudessa sekä avata näkymää, millainen palvelu voisi tulevaisuudessa olla. Tätä tehtävää lähdettiin selvittämään PESTEL- ja SWOT-analyysin avulla sekä vertaisarvioimalla muita vastaavia palveluita. Lisäksi pidettiin kolme tulevaisuustyöpajaa, joissa ennakoinnin menetelmin pyrittiin luomaan tulevaisuuskuvia palvelulle sekä muodostettiin palvelulle tulevaisuuden konsepteja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste