Asiakastyytyväisyyden johtaminen : Auto-Alarm Finland Oy
Simpson, Julia (2022)
Simpson, Julia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061618139
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Auto-Alarm Finland Oy. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyden nykyistä tasoa toimeksiantajayrityksessä.
Asiakastyytyväisyydellä kyetään ilmaisemaan konkreettisesti asiakkaan odotuksien ja kokemuksien välistä suhdetta saadusta palvelusta. Opinnäytetyön aiheena on tutkia asiakastyytyväisyyttä ja sen kehittämistä toimeksiantajayrityksessä asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta. Kyselyä ei ole aiemmin suoritettu toimeksiantajayrityksessä. Lisäksi tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mitä kehitettävää toimeksiantajayrityksellä olisi asiakastyytyväisyys mittaamisen perusteella ja kuinka passiiviset asiakkaat saataisiin suositteluhalukkaaksi.
Tutkimuksen tuloksilla saatiin toimeksiantajayritykselle tietoa nykyisestä asiakastyytyväisyyden tasosta, tarpeellisista kehittämisen kohteista ja passiivisten asiakkaiden tarpeista muuttua suosittelijaksi. Palautteen avulla toimeksiantajayritys voi kehittää liiketoimintaansa kohti parempaa asiakaskokemusta.
Asiakastyytyväisyydellä kyetään ilmaisemaan konkreettisesti asiakkaan odotuksien ja kokemuksien välistä suhdetta saadusta palvelusta. Opinnäytetyön aiheena on tutkia asiakastyytyväisyyttä ja sen kehittämistä toimeksiantajayrityksessä asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta. Kyselyä ei ole aiemmin suoritettu toimeksiantajayrityksessä. Lisäksi tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mitä kehitettävää toimeksiantajayrityksellä olisi asiakastyytyväisyys mittaamisen perusteella ja kuinka passiiviset asiakkaat saataisiin suositteluhalukkaaksi.
Tutkimuksen tuloksilla saatiin toimeksiantajayritykselle tietoa nykyisestä asiakastyytyväisyyden tasosta, tarpeellisista kehittämisen kohteista ja passiivisten asiakkaiden tarpeista muuttua suosittelijaksi. Palautteen avulla toimeksiantajayritys voi kehittää liiketoimintaansa kohti parempaa asiakaskokemusta.