Guidelines for producing a live brand experience
Tuominen, Niina (2013)
Tuominen, Niina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112718566
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112718566
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena ja lähtökohtana oli määrittää live brändikokemuksen tuottamiseen tarvittavat vaiheet sekä tuottaa ohjenuora jota organisaatiot voivat hyödyntää kentämarkkinointi aktiviteetteja toteuttaessa. Live brändikokemus on keskeinen osa kokemuksellista markkinointia sisältäen kaksisuuntaista viestintää asiakkaiden ja brändien välillä. Kokemuksellisten markkinointi aktiviteettien toteuttaminen vaatii organisaatiolta tietynlaisia ominaisuuksia kuten eri alueiden asiakaskunnan sekä väestön tuntemusta, hyviä suhteita tavarantoimittajien sekä kokeneiden kenttätyöntekijöiden kanssa. Siksi on suositeltavaa, että yritykset ulkoistavat kokemuksellisen markkinoinnin tähän erikoistuneille toimistoille. Keskeinen aihe on tarkasteltu tästä näkökulmasta.
Tekstissä esitetty tuotanto prosessi perustuu Helena Vallon ja Eija Häyrisen tapahtuman menestystekijöitä kuvaavaan tähti malliin. Aiheeseen liittyvä kirjallisuus sekä haastattelut markkinoinnin parissa työskentelevien kanssa tukevat teoreettisia aspekteja.
Teoreettisen viitekehyksen lisäksi, tekstissä mainitut tuotannon vaiheet on esitetty esimerkki projektin avulla, Projekti A yrityksessä X. Esimerkki projekti tarjoaa lukijalle käytännön esimerkkejä opinnäytetyössä käsitellyistä teoreettisista aiheista. Työ sisältää myös kehitysideoita.
Tekstissä esitetty tuotanto prosessi perustuu Helena Vallon ja Eija Häyrisen tapahtuman menestystekijöitä kuvaavaan tähti malliin. Aiheeseen liittyvä kirjallisuus sekä haastattelut markkinoinnin parissa työskentelevien kanssa tukevat teoreettisia aspekteja.
Teoreettisen viitekehyksen lisäksi, tekstissä mainitut tuotannon vaiheet on esitetty esimerkki projektin avulla, Projekti A yrityksessä X. Esimerkki projekti tarjoaa lukijalle käytännön esimerkkejä opinnäytetyössä käsitellyistä teoreettisista aiheista. Työ sisältää myös kehitysideoita.